Organizacja w przedszkolu niepublicznym zajęć dla mniejszości narodowych
Fakt, że Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym przywołuje wyłącznie jednostki publiczne, nie powinien być interpretowany jako zakaz realizacji przewidzianych tym aktem zajęć w przedszkolach niepublicznych. Organizacja tego typu zajęć może bowiem przynieść placówce niepublicznej szereg istotnych korzyści.
Zarządzanie własnym rozwojem zawodowym
Rozwój zawodowy to proces, który wymaga stałej refleksji, planowania i konsekwencji w realizacji celów. W przypadku dyrektora przedszkola rozwój ten nabiera szczególnego znaczenia. Stanowisko to łączy odpowiedzialność za organizację pracy placówki, zarządzanie zespołem pedagogicznym oraz dbałość o wysoką jakość edukacji przedszkolnej. Aby skutecznie pełnić tę funkcję, dyrektor musi stale doskonalić swoje kompetencje, zarówno w obszarze zarządzania, jak i pedagogiki.
Funkcjonowanie systemu HACCP w przedszkolu
HACCP to system analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli. Stanowi instrument umożliwiający zarządzanie bezpieczeństwem żywności przez identyfikację zagrożeń, które mogą wystąpić, ich ocenę oraz wybór i ocenę środków nadzoru w celu przeciwdziałania, wykluczenia lub redukcji do akceptowanych poziomów. Jest to zbiór norm i instrukcji powszechnie obowiązujących we wszystkich organizacjach będących częścią ciągu żywnościowego.
Ponadto m.in.:
• Ewakuacja próbna w przedszkolu,
• Pozimowa kontrola stanu technicznego budynku i placu zabaw,
• Pensum nauczyciela przedszkola niepublicznego – gdzie określać jego wymiar?,
• Standardy opieki sprawowanej nad dziećmi w wieku do lat trzech,
• Wzory dokumentów,
• Aktualności prawne,
• Akty prawne,
• Terminarz zadań dyrektora,
• Prawnik radzi,
• Materiały dydaktyczne.