Zofia Grudzińska
Psycholożka, nauczycielka języka angielskiego w szkole, współzałożycielka i koordynatorka ruchu społecznego Obywatele dla Edukacji, laureatka IV edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego, w swojej pracy stosuje podejście „autonomii ucznia”
Anna Bolechowska
Nauczyciel dyplomowany języka polskiego i informatyki w II Liceum Ogólnokształcącym w Stargardzie. Trener edukacyjny z zakresu kompetencji kluczowych, nowych technologii, bezpieczeństwa w internecie oraz rozwijania kompetencji cyfrowych i medialnych. Nowoczesne technologie są dla niej częścią życia i stara się wspierać ich pozytywne, mądre i rozsądne wykorzystanie przez uczniów
Marcin Majchrzak
Prawnik, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii, autor licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego
dr Marcin Potyczka
Polonista, teolog i logopeda. W 2019 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie literaturoznawstwo na Uniwersytecie Wrocławskim, w 2018 r. uzyskał stopień doktora nauk teologicznych na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 2 w Legnicy
Michał Łyszczarz
Prawnik, autor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz licznych publikacji z zakresu prawa oświatowego, prawa pracy, finansów publicznych i funkcjonowania samorządu terytorialnego, uznany prelegent i szkoleniowiec, wykładowca toruńskiej i bydgoskiej Wyższej Szkoły Bankowej, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, przez lata tworzył trzon Wydziału Nadzoru Prawnego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego
Małgorzata Szcześniak
Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim oraz edytorstwa i dziennikarstwa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, a także laboratorium reportażu na UW i marketingu internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego. Laureatka stypendium MKiDN z literatury. Pracuje jako nauczycielka i dziennikarka
Agnieszka Kreft-Ignaś
Polonistka od ponad 20 lat i terapeuta pedagogiczny. Obecnie w trakcie studiów: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera. Większą część życia zawodowego przepracowała w szkole podstawowej, gdzie zdobyła doświadczenie i nauczyła się, że czasami trzeba obejść system, aby móc nauczać i czerpać z tego satysfakcję. Obecnie nauczycielka języka polskiego w liceum
Dagmara Pięta
Aktorka związana z Narodowym Teatrem Edukacji i Teatrem Profilaktycznym ALERT. Promotorka uśmiechu oraz uważności na siebie i drugiego człowieka. Zwolenniczka wychowania przez sztukę od najmłodszych lat
Aleksandra Kubala-Kulpińska
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, psychotraumatolog, trener, specjalista ds. edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, autorka programów profilaktycznych, materiałów szkoleniowych oraz publikacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli, współtwórca kampanii społecznych, promotorka wysokiej wrażliwości jako zasobu, założycielka Pracowni Pedagogicznej. W swojej codziennej pracy wspiera rodziców, uczniów i nauczycieli
dr Iwona Milewska
Doktor nauk medycznych i o zdrowiu, mediatorka, członkini rady programowej Fundacji Fascynacje. Praktyk terapii IFS i empatycznej komunikacji opartej na metodzie Marshalla Rosenberga. Prowadzi warsztaty i szkolenia z komunikacji, rozwiązywania konfliktów oraz indywidualne sesje terapeutyczne
Małgorzata Pruś
Pedagożka, polonistka, edukatorka oraz redaktorka. Specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w sferze profilaktyki oraz kompetencji kluczowych, a także w procesowym doskonaleniu kadr oświaty w zakresie rozwoju zawodowego. Zdobyła uprawnienia pedagoga, nauczyciela, coacha, mediatora szkolnego, organizatora rozwoju edukacji, trenera kompetencji kluczowych oraz e-nauczyciela
Adam Krasnosielski
Pedagog, zawodowo zajmuje się tematyką kształcenia integracyjnego oraz zagadnieniami relacji rówieśniczych w szkole
Ryszard Spychalski
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej im. Anselma Alojzego Młodzika w Parsowie, psychoterapeuta, wykładowca, nauczyciel metody otwartego dialogu
dr Iwona Grodź
Literaturoznawca, filmoznawca, historyk sztuki, muzykolog. Interesuje się kulturoznawstwem, teatrem, filozofią i psychologią, a także ideą „korespondencji” sztuk, szczególnie literatury, filmu, teatru, malarstwa i muzyki. Autorka m.in. książek: Zaszyfrowane w obrazie. O filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Synergia sztuki i nauki w twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, Artysta i sztuka w polskich filmach fabularnych powstałych po II wojnie światowej i wielu innych publikacji naukowych
Elżbieta Gofron
Certyfikowany Edukator Pozytywnej Dyscypliny z akredytacją Positive Discipline Association, absolwentka Nauk o Rodzinie, pedagog resocjalizacyjny, pracuje na co dzień w organizacji pozarządowej działającej na rzecz dzieci i rodzin
Piotr Kopka
Nauczyciel języka polskiego, egzaminator, krytyk literacki i muzyczny. Publikuje w magazynie „Lizard” i na blogu www.literaturasautee.pl
Kinga Bartkowiak
Psycholożka, etnolożka, stażystka w Laboratorium Neuronauki Emocji na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Współpracuje z portalami i czasopismami psychologicznymi
Barbara Kulesza-Gulczyńska
Metodyczka w poznańskiej Szkole Językowej Papuga, lektorka języka angielskiego z wieloletnim doświadczeniem, z zamiłowania i wykształcenia – polonistka. O edukacji lubi myśleć jak o wspaniałej przygodzie opartej na relacji z drugim człowiekiem
Alicja Mironiuk
Nauczyciel, animator, oligofrenopedagog i wykładowca. Łącząc różne doświadczenia zawodowe, poszukuje twórczych metod w pracy z dziećmi i dorosłymi w odniesieniu do alternatywnych koncepcji pedagogicznych, idei zrównoważonego rozwoju oraz kultury popularnej
Elżbieta Rzepecka-Roszak
Dyrektor szkoły podstawowej, ekspert ds. awansu zawodowego oraz edukator ośrodka doskonalenia nauczycieli, laureatka Ogólnopolskiego Programu „Twórczy nauczyciel – Twórcza Edukacja”