Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam
„Sygnał. Magazyn Nauczyciela” – to kompendium wiedzy, doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań

Dla nauczycieli szkół

„Sygnał. Magazyn Nauczyciela”

„Sygnał. Magazyn Nauczyciela” to czasopismo skierowane do nauczycieli szkół różnego typu. Każde wydanie to 56 stron przydatnej wiedzy – opinie ekspertów na temat aktualnych zagadnień związanych z wychowaniem, edukacją i sytuacją w oświacie, analiza bieżących zmian w prawie, które przekładają się na nauczycielskie zadania i obowiązki, oraz cenne materiały psychologiczne i pedagogiczne. 

W „Sygnale” znajdziesz również pomysły na zajęcia przedmiotowe, inspiracje, wskazówki, porady oraz praktyczne omówienie najciekawszych narzędzi, programów i aplikacji – w tym wykorzystujących sztuczną inteligencję – które uatrakcyjnią lekcję i mogą stanowić cenną pomoc w edukacji, wspierając, ułatwiając i urozmaicając proces nauczania.

„Sygnał. Magazyn Nauczyciela” to kompendium wiedzy, doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań. Jeśli przeglądasz publikacje dostępne na rynku i zastanawiasz się, które czasopismo wybrać, zaufaj miesięcznikowi, który w pełni odpowiada na potrzeby współczesnych nauczycieli.

Co znajdziesz w miesięczniku „Sygnał. Magazyn Nauczyciela”?
E-Sygnał
Bezpłatne materiały
Kalendarium
Aktualności
Temat wydania
Z każdej strony
Porady specjalisty
Edukacyjne inspiracje
Prawa belfra
Mała szkoła
Doskonalenie i rozwój
TIK-owy kącik
Klasa w kinie
Felieton / Na marginesie
(Anty)porady
Recenzje
Teczka nauczyciela
Pracownia dydaktyczna
Pytania do prawnika
„Sygnał. Magazyn Nauczyciela”

kompendium wiedzy, doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań

W grudniowym wydaniu m.in.: 

TEMAT WYDANIA
Inkluzywnie, spójnie, międzyprzedmiotowo. Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej
Stworzony przez ekspertów IBE PIB Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej ma wskazywać, jakie wartości oraz kompetencje powinni kształcić młodzi ludzie na ponadpodstawowym etapie edukacji. Z kolei dla rodziców może on stanowić wsparcie, ponieważ opisuje, jakie obszary będą wzmacniane w szkole, tworząc fundament dla dalszego rozwoju osobistego absolwentów. Dokument ten podchodzi do kształcenia w sposób całościowy, inkluzywny i zdecydowanie międzyprzedmiotowy, wychodząc naprzeciw wyzwaniom dynamicznie zmieniającego się świata i zapobiegając edukacyjnemu wykluczeniu.

Z KAŻDEJ STRONY
Czas na zmiany w klasie. Profil absolwenta i absolwentki szkoły podstawowej
Codzienna praca polonisty polegająca na przekazywaniu wiedzy o Mickiewiczu czy doskonaleniu umiejętności pisania wypracowań wymaga refleksji nad tym, kogo i do jakiego świata przygotowujemy. Codzienna praca matematyka polegająca na wzmacnianiu umiejętności mnożenia ułamków i przekazywaniu wiedzy o funkcji liniowej wymaga od nauczyciela refleksji, po co to robi. Eksperci IBE PIB opracowali zatem nowatorski dokument: Profil absolwenta i absolwentki szkoły podstawowej, który nie tylko wskazuje kierunek kompleksowej, spójnej zmiany w edukacji, ale również kształtuje fundamenty myślenia o potrzebie podmiotowego traktowania uczniów.

PRAWA BELFRA
Wynagrodzenie za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe
1 września 2025 r. weszła w życie nowelizacja Karty nauczyciela, która wprowadziła do nauczycielskiej pragmatyki służbowej regulacje określające zasady wypłaty wynagrodzenia za niezrealizowane godziny ponadwymiarowe. Czy nowe rozwiązania są rzeczywiście tak korzystne dla nauczycieli, jak przekonuje resort edukacji?

TIKOWY KĄCIK
Kiedyś to było. O nostalgii, algorytmach i krytycznym myśleniu
Trafiłam ostatnio w mediach społecznościowych na wpis zaczynający się od słów: „Co wy, małolaty, możecie wiedzieć o życiu…”. I od razu było wiadomo, że to zapowiedź przemowy z gatunku „kiedyś to było”. Można by to nawet nazwać nową formą literacką: monologiem internetowym z elementami pretensji do świata i wspomnień o lepszych czasach. Czasach, które już nie wrócą, więc zamiast reagować emocjami czy sentymentami, należy nauczyć się żyć w tych nowych – pełnych dezinformacji, fake newsów, teorii spiskowych i algorytmów.

Pozostałe materiały:

  • Kalendarium zadań wychowawcy na grudzień 2025
  • Aktualności prawnooświatowe
  • Uczeń, który się jąka
  • Uczeń zbyt pewny siebie
  • Zmiany zasad oceniania pracy nauczycieli
  • Jak oswoić frustrację?
  • Jeden bezinteresowny czyn wyzwala kolejne. Klaus (2019), reż. Sergio Pablos
  • Felieton
  • Na marginesie
  • (Anty)porady
  • Recenzje książek i konkurs dla czytelników

Dodatkowe materiały na Platformie MM:

  • Dokumenty związane z oceną pracy nauczycieli
  • Propozycje aktywności dla klas I–III z okazji Światowego Dnia Skrzypiec
  • Propozycje aktywności z okazji Międzynarodowego Dnia Herbaty
  • Pytania do prawnika
Liczby o nas....
13
lat szkolnych razem
145
wydanych numerów
56
stron wiedzy co miesiąc
11
e-wydań w roku
Co otrzymasz w ramach prenumeraty?

Wybierz swój dostęp do czasopisma

Promocja
12 miesięcy
2409
zł brutto
za miesiąc
28900
zł brutto
za 12 miesięcy
2992
zł brutto
za miesiąc
35900
zł brutto
za 12 miesięcy
199,00 zł brutto (Najniższa cena z 30 dni przed obniżką)
Oszczędzam 70,00 zł
Wybieram
Promocja
24 miesiące
2042
zł brutto
za miesiąc
49000
zł brutto
za 24 miesiące
2496
zł brutto
za miesiąc
59900
zł brutto
za 24 miesiące
400,00 zł brutto (Najniższa cena z 30 dni przed obniżką)
Oszczędzam 109,00 zł
Wybieram
Polecane tematy

Sygnał. Magazyn Nauczyciela Recenzje
Sygnał. Magazyn Nauczyciela

Recenzje interesujących nowości wydawniczych dla uczniów, nauczycieli i pracowników oświaty.

Czytaj e-wydanie Kup teraz

Gotowy,
by do nas dołączyć?
Wybieram
Mam pytanie
Co otrzymasz w ramach abonamentu?
Wybierz swój dostęp do Niezbędnika
Promocja
Dostęp
12 miesięcy
2409
zł brutto
za miesiąc
28900
zł brutto
za 12 miesięcy
2992
zł brutto
za miesiąc
35900
zł brutto
za 12 miesięcy
199,00 zł brutto (Najniższa cena z 30 dni przed obniżką)
Wybieram
Promocja
Dostęp
24 miesiące
2042
zł brutto
za miesiąc
49000
zł brutto
za 24 miesiące
2496
zł brutto
za miesiąc
59900
zł brutto
za 24 miesiące
400,00 zł brutto (Najniższa cena z 30 dni przed obniżką)
Wybieram

Bezpłatny pełny dostęp na 14 dni

Sygnał. Magazyn Nauczyciela

 

Wypełniam formularz

Nasi eksperci
Zofia Grudzińska
Psycholożka, nauczycielka języka angielskiego w szkole, współzałożycielka i koordynatorka ruchu społecznego Obywatele dla Edukacji, laureatka IV edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego, w swojej pracy stosuje podejście „autonomii ucznia”
Anna Bolechowska
Nauczyciel dyplomowany języka polskiego i informatyki w II Liceum Ogólnokształcącym w Stargardzie. Trener edukacyjny z zakresu kompetencji kluczowych, nowych technologii, bezpieczeństwa w internecie oraz rozwijania kompetencji cyfrowych i medialnych. Nowoczesne technologie są dla niej częścią życia i stara się wspierać ich pozytywne, mądre i rozsądne wykorzystanie przez uczniów
Marcin Majchrzak
Prawnik, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii, autor licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego
dr Maciej Pabisek
Doktor filologii polskiej, ekspert ds. szkoleń – trener w Instytucie Badań Edukacyjnych PIB, nauczyciel licealny i akademicki. Jako trener oraz mentor współpracował z wieloma ogólnopolskimi organizacjami edukacyjnymi podnoszącymi jakość kształcenia. Autor publikacji naukowych i artykułów propagujących nowoczesne metody nauczania, współautor serii podręczników dla szkół średnich do nauki języka polskiego „Lustra Świata”
Michał Łyszczarz
Prawnik, autor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz licznych publikacji z zakresu prawa oświatowego, prawa pracy, finansów publicznych i funkcjonowania samorządu terytorialnego, uznany prelegent i szkoleniowiec, wykładowca toruńskiej i bydgoskiej Wyższej Szkoły Bankowej, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, przez lata tworzył trzon Wydziału Nadzoru Prawnego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego
Julia Seredyn
Logopeda, wokalistka, aktorka. Od dziecka związana z teatrem. Miłośniczka kultury słowa i świata zmysłów. W swojej pracy największą wartość przypisuje uważności
dr Marcin Potyczka
Polonista, teolog i logopeda. W 2019 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie literaturoznawstwo na Uniwersytecie Wrocławskim, w 2018 r. uzyskał stopień doktora nauk teologicznych na Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu. Pracuje w Szkole Podstawowej nr 2 w Legnicy
Małgorzata Szcześniak
Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Wrocławskim oraz edytorstwa i dziennikarstwa na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, a także laboratorium reportażu na UW i marketingu internetowego na Akademii Leona Koźmińskiego. Laureatka stypendium MKiDN z literatury. Pracuje jako nauczycielka i dziennikarka
Agnieszka Kreft-Ignaś
Polonistka od ponad 20 lat i terapeuta pedagogiczny. Obecnie w trakcie studiów: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera. Większą część życia zawodowego przepracowała w szkole podstawowej, gdzie zdobyła doświadczenie i nauczyła się, że czasami trzeba obejść system, aby móc nauczać i czerpać z tego satysfakcję. Obecnie nauczycielka języka polskiego w liceum
Dagmara Pięta
Aktorka związana z Narodowym Teatrem Edukacji i Teatrem Profilaktycznym ALERT. Promotorka uśmiechu oraz uważności na siebie i drugiego człowieka. Zwolenniczka wychowania przez sztukę od najmłodszych lat
Aleksandra Kubala-Kulpińska
Pedagog, terapeuta pedagogiczny, psychotraumatolog, trener, specjalista ds. edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, autorka programów profilaktycznych, materiałów szkoleniowych oraz publikacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli, współtwórca kampanii społecznych, promotorka wysokiej wrażliwości jako zasobu, założycielka Pracowni Pedagogicznej. W swojej codziennej pracy wspiera rodziców, uczniów i nauczycieli
dr Iwona Milewska
Doktor nauk medycznych i o zdrowiu, mediatorka, członkini rady programowej Fundacji Fascynacje. Praktyk terapii IFS i empatycznej komunikacji opartej na metodzie Marshalla Rosenberga. Prowadzi warsztaty i szkolenia z komunikacji, rozwiązywania konfliktów oraz indywidualne sesje terapeutyczne
Małgorzata Pruś
Pedagożka, polonistka, edukatorka oraz redaktorka. Specjalizuje się w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w sferze profilaktyki oraz kompetencji kluczowych, a także w procesowym doskonaleniu kadr oświaty w zakresie rozwoju zawodowego. Zdobyła uprawnienia pedagoga, nauczyciela, coacha, mediatora szkolnego, organizatora rozwoju edukacji, trenera kompetencji kluczowych oraz e-nauczyciela
Adam Krasnosielski
Pedagog, zawodowo zajmuje się tematyką kształcenia integracyjnego oraz zagadnieniami relacji rówieśniczych w szkole
Ryszard Spychalski
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej im. Anselma Alojzego Młodzika w Parsowie, psychoterapeuta, wykładowca, nauczyciel metody otwartego dialogu
dr Iwona Grodź
Literaturoznawca, filmoznawca, historyk sztuki, muzykolog. Interesuje się kulturoznawstwem, teatrem, filozofią i psychologią, a także ideą „korespondencji” sztuk, szczególnie literatury, filmu, teatru, malarstwa i muzyki. Autorka m.in. książek: Zaszyfrowane w obrazie. O filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Synergia sztuki i nauki w twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, Artysta i sztuka w polskich filmach fabularnych powstałych po II wojnie światowej i wielu innych publikacji naukowych
Elżbieta Gofron
Certyfikowany Edukator Pozytywnej Dyscypliny z akredytacją Positive Discipline Association, absolwentka Nauk o Rodzinie, pedagog resocjalizacyjny, pracuje na co dzień w organizacji pozarządowej działającej na rzecz dzieci i rodzin
Aleksandra Batura-Mańka
Psycholog, nauczyciel wychowania przedszkolnego, filolog polski, trener Sensoplastyki© pierwszego stopnia, absolwentka Psychodynamicznego Studium Psychoterapii i Socjoterapii Młodzieży
Piotr Kopka
Nauczyciel języka polskiego, egzaminator, krytyk literacki i muzyczny. Publikuje w magazynie „Lizard” i na blogu www.literaturasautee.pl
Kinga Bartkowiak
Psycholożka, etnolożka, stażystka w Laboratorium Neuronauki Emocji na Uniwersytecie SWPS w Poznaniu. Współpracuje z portalami i czasopismami psychologicznymi
Barbara Kulesza-Gulczyńska
Metodyczka w poznańskiej Szkole Językowej Papuga, lektorka języka angielskiego z wieloletnim doświadczeniem, z zamiłowania i wykształcenia – polonistka. O edukacji lubi myśleć jak o wspaniałej przygodzie opartej na relacji z drugim człowiekiem
Alicja Mironiuk
Nauczyciel, animator, oligofrenopedagog i wykładowca. Łącząc różne doświadczenia zawodowe, poszukuje twórczych metod w pracy z dziećmi i dorosłymi w odniesieniu do alternatywnych koncepcji pedagogicznych, idei zrównoważonego rozwoju oraz kultury popularnej
Elżbieta Rzepecka-Roszak
Dyrektor szkoły podstawowej, ekspert ds. awansu zawodowego oraz edukator ośrodka doskonalenia nauczycieli, laureatka Ogólnopolskiego Programu „Twórczy nauczyciel – Twórcza Edukacja”
Pokaż pozostałych espertów
Kontakt

pod numerem:  798 300 319  lub 61 653 64 30

lub e-mailowy:   bok@oficynamm.pl