Dla kogo?
dla dyrektorów i nauczycieli szkół
Dlaczego warto?
Uczestnicy po szkoleniu:
- Rozumieją znaczenie krytycznego myślenia w kontekście edukacji współczesnej.
- Potrafią rozróżnić fakt, opinię, interpretację i wniosek.
- Poznają narzędzia i metody wspierające rozwój myślenia krytycznego u uczniów.
- Uczą się zadawania pytań.
- Projektują miniaktywność lekcyjną lub zadanie, które rozwijają tę kompetencję w ich przedmiocie.
Program szkolenia:
- Krótkie wprowadzenie prowadzącego: dlaczego krytyczne myślenie jest kluczową kompetencją XXI wieku? Ćwiczenie otwierające: „Co to znaczy myśleć krytycznie?”
- Przykłady z życia szkolnego i mediów: zestaw zdań, które trzeba sklasyfikować jako fakt/opinię/wniosek. Następnie analiza kryteriów.
- Rola pytań w myśleniu krytycznym. Przykłady pytań transformujących myślenie uczniów.
- „Mapa logiczna” na podstawie wybranego faktu (np. zdanie z artykułu, wydarzenie z życia szkoły, problem wychowawczy). Jak dojść do logicznych wniosków i argumentów.
- Jakie formy pracy i zadania rozwijają kompetencje krytycznego myślenia w perspektywie konkretnych przedmiotów? (np. analiza źródeł historycznych, interpretacja wiersza, projekt ekologiczny, debata).
- Pomysł na jedno konkretne działanie, które można wprowadzić do swojej pracy (np. zadanie projektowe, minidebata, prezentacja itp.).
Co otrzymasz?
Uczestnik otrzyma omawianą podczas szkolenia prezentację
Ekspertka prowadząca webinar:
Iwona Grodź – doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, filmoznawstwa i medioznawstwa. Wieloletni dydaktyk akademicki. Specjalizuje się m.in. w edukacji medialnej, nauczaniu języka polskiego jako obcego oraz nauce kultury języka, co ma przeciwdziałać szerzeniu się mowy nienawiści.

Kontakt telefoniczny:
pod numerem: 798 300 319 lub 61 653 64 30
lub e-mailowy: bok@oficynamm.pl



