Podsumowanie funkcjonowania szkół w okresie pandemii – raport MEN-u
Raport MEN-u, z którym można się zapoznać na stronie: www.gov.pl, to zestawienie najważniejszych działań podejmowanych przez ministerstwo w okresie od marca do czerwca br. wynikających z pandemii koronawirusa. W publikacji został przedstawiony proces przygotowania i wdrożenia kształcenia na odległość oraz stopniowego otwierania wybranych typów szkół i placówek.
W dalszej części materiału znalazł się opis projektów szkoleniowych dla nauczycieli w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowych oraz innych projektów realizowanych w obszarze cyfryzacji szkół, takich jak: program Aktywna tablica, Ogólnopolska Sieć Edukacyjna czy projekt Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Cyfryzacja procesu kształcenia – wnioski i plany dalszych działań
Wśród najważniejszych działań w tym obszarze znalazły się:
• rozwijanie kompetencji cyfrowych i informatycznych nauczycieli i uczniów;
• rozwijanie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej www.epodreczniki.pl;
• poszerzanie bazy publicznych, powszechnie dostępnych i sprawdzonych e-zasobów i narzędzi edukacyjnych;
• wspieranie organów prowadzących w doposażaniu szkół w sprzęt niezbędny do realizacji procesu kształcenia.
Źródło: gov.pl