Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam
Aktualności

Nowe zasady wydawania i wypełniania świadectwa pracy

 Od 1 stycznia 2017 r. w istotny sposób zmieniły się zasady wydawania i wypełniania świadectwa pracy.


Najważniejszą zmianą jest rezygnacja z tzw. zbiorczych świadectw pracy. Do 31 grudnia 2016 r. zasady wystawiania świadectw pracy określone w art. 97§ 1–13 Kodeksu pracy przewidywały ogólną zasadę niezwłocznego wydania takiego świadectwa w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy. W przypadku pozostawania przez pracownika w zatrudnieniu u tego samego pracodawcy na podstawie umowy o pracę zawartej na okres próbny lub umowy o pracę zawartej na czas określony pracodawca był obowiązany wydać pracownikowi „zbiorcze” świadectwo pracy, obejmujące zakończone okresy zatrudnienia na podstawie takich umów zawartych w okresie 24 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia pierwszej z nich. Pracownik mógł na piśmie wnioskować o wydanie świadectwa pracy w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem każdej terminowej umowy o pracę lub świadectwa pracy dotyczącego łącznego okresu zatrudnienia na podstawie takich umów, przypadającego przed zgłoszeniem żądania wydania świadectwa pracy. W nowym stanie prawnym zostało to w znaczący sposób zmodyfikowane.

 

Więcej na temat zmian dotyczących wydawania i wypełniania świadectwa pracy znajdą Państwo w artykule autorstwa Karoliny Król-Komarnickiej "Świadectwo pracy – nowe zasady od 2017 r.".