Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam
Aktualności

Wyjaśnienia Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące uwag odnośnie organizacji nauczania indywidualnego

W związku z licznymi uwagami dotyczącymi sposobu realizowania orzeczeń o potrzebie nauczania indywidualnego MEN wyjaśnia, że nie ma mowy o jakimkolwiek wykluczaniu uczniów. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością, są objęci szczególną troską Ministerstwa Edukacji Narodowej.

MEN zaznacza, że priorytetem jest stworzenie takiego systemu edukacji, który zapewni maksymalne wsparcie dla dzieci z niepełnosprawnościami w szkole. Uczeń ma funkcjonować w społeczności szkolnej. Jeśli stan zdrowia dziecka mu na to pozwala, powinien on uczyć się ze swoimi rówieśnikami. Nauczyciel powinien dostosować metody pracy z uczniem do jego indywidualnych potrzeb, zaś szkoła zapewnić kompleksowe wsparcie. Na tym polega edukacja włączająca i do tego dąży resort. Ministerstwo stwierdza również, że ma narzędzia do tego, aby tego typu edukacja odbywała się w każdej szkole i będą je doskonalić.

MEN podaje, że szkoła ma wspierać ucznia i dostosować się do jego potrzeb. Dodatkowo każda szkoła ma możliwość skorzystania z pomocy w zapewnieniu odpowiedniego wsparcia uczniom z wyspecjalizowanych placówek: poradni psychologiczno-pedagogicznych, placówek doskonalenia nauczycieli, jak również specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków socjoterapii.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdą Państwo na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Źródło: Ministerstwo Edukacji Narodowej