Zdrowotne skutki zdalnej nauki
Badanie, którego celem było poznanie subiektywnego samopoczucia ucznia w e-szkole, zostało przeprowadzone przez zespół badaczy z Katedry Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. W badaniu wzięło udział 360 uczniów (w tym 231 dziewcząt i 129 chłopców) z klas VII i VIII szkoły podstawowej oraz I klas szkół ponadpodstawowych.
Bóle głowy, kręgosłupa, oczu
Uczniowie wypełniali kwestionariusz z pytaniami dotyczącymi warunków do e-edukacji, stosunków interpersonalnych, możliwości samorealizacji oraz stanu zdrowia. Okazuje się, że blisko 70 proc. uczniów brakuje bezpośrednich kontaktów z rówieśnikami. Ponadto około połowa badanych odczuwa bóle głowy, kręgosłupa i oczu z powodu zwiększonej ilości czasu pracy przed monitorem. Wyniki badania przedstawiono w raporcie.
Źródło: portalsamorzadowy.pl