Trudne emocje są często manifestacją frustracji związanych z brakiem możliwości realizacji potrzeb. Mieszkańcy DPS-ów to osoby, które z powodu swojego stanu nie mogą żyć samodzielnie, a brak pełnej akceptacji dla swojego stanu może objawiać się złością, gniewem, sprzeciwem. Kiedy emocje te skierowane są do wewnątrz, tj. na siebie, mamy do czynienia ze stanami depresyjnymi, zaś kiedy na zewnątrz, wówczas możemy mówić o zachowaniach agresywnych. Obie sytuacje to duże wyzwanie dla pracowników. Szkolenie pozwoli zapoznać się ze schematem budzenia się agresji, a także z procesami, które mogą ją zarówno osłabiać, jak i wzmacniać. Podpowiada, jak radzić sobie z tzw. mieszkańcem agresywnym.
Zrozumienie schematu agresji pozwala na odpowiednie wspieranie mieszkańców, ogranicza zachowania niewłaściwe, wzmacniające frustrację.
Dla pracowników DPS-u.
Pod numerem: 798 300 319 lub 61 653 64 30
lub e-mailowy: bok@oficynamm.pl