Obowiązki pracownika socjalnego, mimo iż granice dokładnie opisane i wyznaczone są w ustawach i rozporządzeniach, często prowokują zaangażowanie emocjonalne. Chęć pomocy klientom łatwo doprowadzić może do sytuacji zbytniego zaangażowania, przekroczenia wyznaczonych zadań. Tak trudno nie pomagać, gdy widzimy możliwości rozwiązania problemu. Przekroczenie obowiązków często nie jest dobre dla klientów, ma także poważne skutki dla systemu pracy jednostki pomocy społecznej i może wpływać na życie i zdrowie pracowników socjalnych. Celem szkolenia jest wskazanie, w jaki sposób uniknąć pułapek nadmiernego zaangażowania, jakie są jego symptomy i konsekwencje, a także w jaki sposób zapobiegać przekraczaniu granic.
Przekraczanie granic w udzielaniu pomocy wiąże się z dobrymi intencjami, lecz w efekcie doprowadza do odwrotnego skutku. Warto mieć świadomość procesu, aby uniknąć frustracji i wypalenia oraz właściwie wykonywać zadania instytucji.
Dla pracowników socjalnych zatrudnionych w OPS-ach, PCPR-ach i DPS-ach.
Pod numerem: 798 300 319 lub 61 653 64 30
lub e-mailowy: bok@oficynamm.pl