Praca w instytucjach pomocy społecznej wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Nie wszystkie sytuacje, z którymi spotykają się pracownicy, zamykają się w ustawach, zarządzeniach i rozporządzeniach. Często stawiani są oni przed wyborem między dobrem instytucji i klienta, a także oczekiwaniami ze strony rodzin i przepisami. Trudno, nie zakładając maski biurokratycznego urzędnika, nie ulec silnym emocjom. Kodeks etyczny pracownika instytucji pomocy społecznej pomaga w znalezieniu odpowiedniego sposobu zachowania, jednak nie rozstrzyga wewnętrznych dylematów. Szkolenie przybliża temat etycznej postawy w pracy z klientem oraz zasad obowiązujących w miejscu pracy – zarówno tych zawartych w kodeksach, jak i nieoficjalnych.
Uporządkowanie zasad etycznego postępowania pozwala podejmować decyzje w sposób sprawiedliwy, empatyczny i zmniejsza niebezpieczeństwo popełnienia błędów, a tym samym ich konsekwencji prawnych i emocjonalnych.
Dla personelu instytucji takich, jak DPS, ŚDS czy WTZ.
Pod numerem: 798 300 319 lub 61 653 64 30
lub e-mailowy: szkolenia@oficynamm.pl