Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez placówkę oświaty
Opis:
W okresie nauki w uczniu kształtują się postawy niezbędne do dalszego rozwoju indywidualnego i społecznego: uczciwość, odpowiedzialność, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi czy ciekawość poznawcza. Dla rozwoju społecznego kluczowe jest kształtowanie postawy obywatelskiej oraz szacunku dla różnych tradycji i kultur. Placówki edukacyjne nie powinny jedynie uczyć, wychowywać. Realizowanie zadań odwołujących się do świata wartości oraz ewaluacja tych działań pozwalają wzmocnić wychowawczą rolę rodziny.
Dlaczego warto?
- Poznasz najnowsze zagrożenia wychowawcze oraz sposoby reagowania na nie.
- Dowiesz się, jak realizować program wychowawczo-profilaktyczny w codziennej pracy pedagogicznej.
- Dowiesz się, jak współpracować z rodzicami w przypadku trudnych sytuacji wychowawczych.
- Nauczysz się, jak rozwijać wyjątkowe uzdolnienia dziecka, angażując go w pozalekcyjną działalność przedszkola.
Program szkolenia:
- Wychowanie jako proces – wpływy intencjonalne i niezamierzone
- Istota błędów wychowawczych i ich konsekwencje
- Świadomość siebie, swojego systemu wartości i siły wpływu rodzica na rozwój dziecka
- Rozwój umiejętności społecznych jako długofalowa strategia wpływu na emocje
- Na czym polega rozwijanie umiejętności społecznych i rola rodziny?
- Tworzenie sytuacji wychowawczych wspierających i ukierunkowujących proces rozwoju dziecka i internalizacji norm, wartości
- Dialog z rodzicami podstawą do udzielania wskazówek i wspomagania rodziców
- Zaangażowanie nauczyciela w rozwiązywaniu trudności indywidualnych i społecznych.
Dla kogo?
Dla dyrektorów i nauczycieli szkół, przedszkoli oraz rodziców.