Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez placówkę oświatową
Opis:
W okresie nauki w uczniu kształtują się postawy niezbędne do dalszego rozwoju indywidualnego i społecznego: uczciwość, odpowiedzialność, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi czy ciekawość poznawcza. Dla rozwoju społecznego kluczowe jest kształtowanie postawy obywatelskiej oraz szacunku dla różnych tradycji i kultur. Placówki edukacyjne nie powinny jedynie uczyć, wychowywać. Realizowanie zadań odwołujących się do świata wartości oraz ewaluacja tych działań pozwalają wzmocnić wychowawczą rolę rodziny.
- Poznasz najnowsze zagrożenia wychowawcze oraz sposoby reagowania na nie.
- Dowiesz się, jak realizować program wychowawczo-profilaktyczny w codziennej pracy pedagogicznej.
- Dowiesz się, jak współpracować z rodzicami w przypadku trudnych sytuacji wychowawczych.
- Nauczysz się, jak rozwijać wyjątkowe uzdolnienia ucznia, angażując go w pozalekcyjną działalność szkoły i przedszkola.
- Wychowanie jako proces – wpływy intencjonalne i niezamierzone.
- Istota błędów wychowawczych i ich konsekwencje.
- Świadomość siebie, swojego systemu wartości i siły wpływu rodzica na rozwój dziecka.
- Rozwój umiejętności społecznych jako długofalowa strategia wpływu na emocje.
- Na czym polega rozwijanie umiejętności społecznych i rola rodziny?
- Tworzenie sytuacji wychowawczych wspierających i ukierunkowujących proces rozwoju dziecka i internalizacji norm, wartości.
- Dialog z rodzicami podstawą do udzielania wskazówek i wspomagania rodziców.
- Zaangażowanie nauczyciela w rozwiązywanie trudności indywidualnych i społecznych.
Dla dyrektorów i nauczycieli szkół, przedszkoli oraz rodziców.
