Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam
Szkolenia zamknięte
Współpraca szkoły z poradnią psychologiczno-pedagogiczną
Zapraszamy do wypełnienia formularza, przygotujemy ofertę szkolenia zamkniętego dopasowanego do Państwa indywidualnych potrzeb.

Opis:

 

Prawidłowy rozwój edukacyjny i społeczny ucznia w znacznym stopniu determinowany jest przez skuteczną i dobrze zorganizowaną współpracę szkoły z wieloma instytucjami, zwłaszcza z poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Wartość tej współpracy jest o tyle cenna, że pozwala wykorzystywać specjalistyczne opinie i orzeczenia poradni w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem. Troska o ten aspekt funkcjonowania placówki odpowiedzialnej za zagwarantowanie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży jest niezbędna dla przeciwdziałania zagrożeniom wynikającym z postaw dysfunkcyjnych uczniów mogących skutkować niedostosowaniem społecznym. Rolą szkoły jest przygotowanie ucznia do prawidłowego funkcjonowania życiowego, dlatego powinna ona zapewnić warunki sprzyjające optymalnemu wykorzystaniu potencjału osobowego ucznia.

Dlaczego warto?
  • Poznasz prawne aspekty współpracy pracy szkoły i poradni w organizowaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Dowiesz się, jak rozwijać potencjał ucznia, wykorzystując diagnozę psychologiczno-pedagogiczną.
  • Zdobędziesz informacje niezbędne do prawidłowego reagowania na dysfunkcyjne zachowania ucznia.
  • Nauczysz się dostosowywać wymagania edukacyjne do potrzeb ucznia z zaburzeniami.
  • Poznasz prawidłowe wzorce współpracy dydaktyczno-wychowawczej, co pozwoli zaplanować działania profilaktyczne zapobiegające wydarzeniom zagrażającym bezpieczeństwu.
Program szkolenia:
  1. Współpraca poradni ze szkołą w świetle Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
  2. Metody analizy środowiska społecznego ucznia – współpraca szkoły, poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz ośrodków pomocy społecznej.
  3. Szkoła jako partner merytoryczny poradni w obszarze organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  4. Zadania profilaktyczne oraz wspierające wychowawczą i edukacyjną funkcję szkoły realizowane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
  5. Narzędzia wspierające realizację zadań wynikających ze współpracy.
Dla kogo?

Pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznej, nauczyciele szkolni, pedagodzy, dyrektorzy.

Forma szkolenia:

Wykład interaktywny.

Szkolenie zamknięte to indywidualne szkolenie skrojone na miarę potrzeb i specyfiki konkretnego typu placówki. Program może być zmodyfikowany według Państwa rzeczywistego zapotrzebowania. Prelegent jest do Państwa wyłącznej dyspozycji, odpowiada na pytania oraz moderuje konstruktywne dyskusje.

Materiały szkoleniowe:

Po szkoleniu wszyscy uczestnicy otrzymują imienne certyfikaty ukończenia szkolenia oraz pakiet merytorycznych materiałów szkoleniowych w formie drukowanej i elektronicznej.

Czas trwania:

3 godziny.

Kontakt:

Czekamy na kontakt telefoniczny pod numerem 728 313 284 lub 606 710 016

lub e-mailowy: szkolenia@oficynamm.pl