Rozwijanie zdolności koncentracji uwagi, spostrzegawczości i pamięci
Opis:
Celem szkolenia jest rozwijanie kompetencji nauczycieli w zakresie wiedzy i umiejętności w obszarze stymulowania procesów poznawczych, takich jak koncentracja uwagi, spostrzegawczość i pamięć.
Dlaczego warto?
- Rozwiniesz umiejętności koncentrowania ucznia przy użyciu kontrolowanej dekoncentracji z uwzględnieniem jej cech.
- Ukształtujesz umiejętności stymulacji spostrzegania/percepcji wraz z procesami organizacyjnymi oraz z zastosowaniem stałości percepcyjnej.
- Rozwiniesz umiejętności wykorzystania wiedzy na temat rodzajów pamięci i sposobów magazynowania wiedzy w procesie uczenia.
- Rozwiniesz umiejętności aktywizowania procesów poznawczych za pomocą ćwiczeń i zadań.
- Ukształtujesz umiejętności wykorzystania prawidłowości funkcjonowania koncentracji, spostrzegawczości i pamięci w podejściu grywalizacyjnym.
Program szkolenia:
- Koncentracja uwagi i jej cechy. Pojęcie kontrolowanej dekoncentracji.
- Spostrzeganie, czyli percepcja – procesy organizujące percepcję oraz stałość percepcyjna.
- Pamięć – rodzaje, działanie, funkcje.
- Przykładowe zadania i aktywności wzmacniające efektywna pracę procesów poznawczych.
- Grywalizacja jako strategia uczenia angażująca procesy poznawcze.
Dla kogo?
Dla dyrektorów, nauczycieli i pedagogów szkolnych oraz przedszkolnych, a także poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Forma szkolenia:
Wykład interaktywny.
Szkolenie zamknięte to indywidualne szkolenie skrojone na miarę potrzeb i specyfiki konkretnego typu placówki. Program może być zmodyfikowany według Państwa rzeczywistego zapotrzebowania. Prelegent jest do Państwa wyłącznej dyspozycji, odpowiada na pytania oraz moderuje konstruktywne dyskusje.