Współpraca z roszczeniową rodziną mieszkańca
Opis:
Pracownicy domów pomocy społecznej są narażeni nie tylko na roszczenia ze strony mieszkańców, ale także ich rodzin. Takie problemy mogą rzutować na współpracę z najbliższymi podopiecznego. Umiejętna analiza sytuacji pozwoli zniwelować takie ryzyko.
Dlaczego warto?
- Poznasz sposoby rozwiązywania problemów i budowania pozytywnych relacji z mieszkańcem i jego rodziną.
- Dowiesz się, jak reagować na sytuacje konfliktowe.
- Usystematyzujesz wiedzę dotyczącą prawnych aspektów współpracy z rodziną.
- Nauczysz się, w jaki sposób radzić sobie ze stresem związanym z nieprzyjemnymi sytuacjami w pracy.
Program szkolenia:
- Regulacje prawne dotyczące zadań domów pomocy społecznej w obszarze współpracy z rodziną mieszkańca, jak i środowiskiem lokalnym.
- Zalety utrzymywania pozytywnych relacji z rodziną podopiecznego.
- Źródła konfliktów z rodziną mieszkańca.
- Rola zespołu terapeutyczno-opiekuńczego i pracowników pierwszego kontaktu.
- Analiza problemów i sposoby zapobiegania sytuacjom konfliktowym (realizacja i odpowiedzialność).
- Case study – analiza przypadków.
- Sposoby radzenia sobie ze stresem w sytuacjach problematycznych.
Cele szkolenia:
- Podniesienie poziomu asertywnej komunikacji.
- Umiejętne reagowanie na sytuacje konfliktowe.
- Poprawa jakości współpracy z rodzinami mieszkańców.
- Obniżenie poziomu stresu związanego z wykonywaną pracą.
Dla kogo?
- terapeuci,
- opiekunowie,
- pracownicy socjalni i administracyjni.
Forma szkolenia:
Wykład połączony z warsztatem.
Materiały szkoleniowe:
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy otrzymają imienne certyfikaty ukończenia szkolenia oraz pakiety merytorycznych materiałów szkoleniowych w formie drukowanej i elektronicznej.
Czas trwania:
3 godziny.
Szkolenie zamknięte to indywidualne szkolenie skrojone na miarę potrzeb i specyfiki konkretnego typu placówki. Program może być zmodyfikowany według Państwa rzeczywistego zapotrzebowania.