Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam
Szkolenia zamknięte
Tutoring nauczycielski i rówieśniczy
Zapraszamy do wypełnienia formularza, przygotujemy ofertę szkolenia zamkniętego dopasowanego do Państwa indywidualnych potrzeb.

Opis:

Metoda nauczania oparta na edukacji zindywidualizowanej przynosi wiele korzyści nie tylko nauczycielom, ale przede wszystkim uczniom. Źródłem rozpowszechniania tutoringu jako metody pracy dydaktyczno-wychowawczej jest przeświadczenie o konieczności odejścia od sztywnych ram obowiązujących wszystkich uczniów na rzecz rozwijania talentów, z uwzględnieniem zainteresowań i uzdolnień jednostki.

Dlaczego warto?
  • Stworzysz warunki rozwoju dla uczniów zdolnych oraz wesprzesz mniej utalentowanych poprzez transfer wiedzy między uczniami.
  • Zwiększysz samodzielność i samodyscyplinę ucznia.
  • Wesprzesz ucznia w procesie samodzielnego uczenia się, wykorzystując jego mocne strony.
  • Dowiesz się, jak optymalizować rozwój ucznia obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy poprzez bezpośrednie spotkania tutora z uczniem.
  • Pomożesz podopiecznemu odnaleźć własny styl zdobywania wiedzy.
  • Nauczysz się rozwijać talenty uczniów, uwzględniając ich indywidualne możliwości, cechy psychofizycznie, zainteresowania, mocne i słabe strony w celu zwiększenia efektywności nauczania.
  • Pomożesz uczniowi zaplanować jego ścieżkę kariery.
  • Wesprzesz kształtowanie obecnej sytuacji wychowawczej ucznia.
  • Dowiesz się, jak angażować uczniów w proces wymiany wiedzy.
  • Ułatwisz podopiecznemu rozwijanie pasji i zainteresowań.
  • Zbudujesz wartościową relację z uczniem jako jego mentor i opiekun.
Program szkolenia:

1. Tutoring jako metoda podmiotowa ukierunkowana na cele edukacyjne.
2. Modele relacji edukacyjnej i role ich uczestników.
3. Budowanie autonomii ucznia i poczucia odpowiedzialności za proces nauczania.
4. Kontrola czy swoboda i wsparcie? „Nauczanie wrażliwe” jako główna idea tutoringu.
5. Czynniki ryzyka w relacji tutorskiej.
6. Nauczyciel jako inicjator wzajemnego uczenia się uczniów.
7. Monitorowanie, koordynowanie i superwizowanie tutoringu rówieśniczego.
8. Tutoring rówieśniczy jako narzędzie pracy w zróżnicowanej grupie.

Cele szkolenia:
  • Przedstawienie idei nauczania autonomicznego w tutoringu nauczycielskim i rówieśniczym.
  • Doskonalenie umiejętności zarządzania sytuacją edukacyjną.
  • Zaprezentowanie metod pracy z uczniem wymagającym indywidualnego podejścia.
  • Stworzenie profilu tutora z uwzględnieniem najważniejszych umiejętności i kompetencji.
  • Omówienie wdrażania tutoringu krok po kroku.
Dla kogo?

Nauczyciele, pedagodzy, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz szkolnych ośrodków wychowawczych.

Forma szkolenia:

Szkolenie zamknięte to indywidualne szkolenie skrojone na miarę potrzeb i specyfiki konkretnego typu placówki. Program może być zmodyfikowany według Państwa rzeczywistego zapotrzebowania. Prelegent jest do Państwa wyłącznej dyspozycji, odpowiada na pytania oraz moderuje konstruktywne dyskusje.

Materiały szkoleniowe:

Po szkoleniu wszyscy uczestnicy otrzymują imienne certyfikaty ukończenia szkolenia oraz pakiet merytorycznych materiałów szkoleniowych w formie drukowanej i elektronicznej.

Czas trwania:

3 godziny.

Kontakt:

Czekamy na kontakt telefoniczny pod numerem 728 313 284 lub 606 710 016

lub e-mailowy: szkolenia@oficynamm.pl