W przypadku zachowań prowokacyjnych i agresywnych ze strony uczniów nauczyciel często naraża swój autorytet, a jednocześnie zobligowany jest reagować w sposób nienaruszający bezpieczeństwa fizycznego i emocjonalnego członków społeczności szkolnej. Wkraczanie w dorosłość jest dla młodej osoby trudnym okresem, dlatego niezwykle ważne jest, aby szkoła realizowała zadania wychowawcze w sposób zgodny z prawem, mając na uwadze dobro uczniów. Wymagania te niejako wymuszają konieczność znajomości mechanizmów składających się na niepożądaną postawę ucznia w celu skutecznego minimalizowania ryzyka eskalacji agresji.
1. Rodzaje zachowań prowokacyjnych i agresywnych uczniów.
2. Zachowania agresywne uczniów na tle Kodeksu karnego.
3. Praca z uczniem agresywnym: realizacja programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły.
4. Możliwości współpracy z lokalnymi placówkami pomocowymi oraz organami ścigania, przypadki stosowania przemocy przez uczniów.
5. Współpraca z rodzicami ucznia agresywnego.
6. Dokumentowanie pracy z uczniem agresywnym.
Szkolenie zamknięte to indywidualne szkolenie skrojone na miarę potrzeb i specyfiki konkretnego typu placówki. Program może być zmodyfikowany według Państwa rzeczywistego zapotrzebowania. Prelegent jest do Państwa wyłącznej dyspozycji, odpowiada na pytania oraz moderuje konstruktywne dyskusje.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy otrzymują imienne certyfikaty ukończenia szkolenia oraz pakiet merytorycznych materiałów szkoleniowych w formie drukowanej i elektronicznej.
3 godziny
Czekamy na kontakt telefoniczny pod numerem 728 313 284 lub 606 710 016
lub e-mailowy: szkolenia@oficynamm.pl