Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam
Szkolenia zamknięte
Uczymy się świata zmysłami, czyli o integracji sensorycznej
Zapraszamy do wypełnienia formularza, przygotujemy ofertę szkolenia zamkniętego dopasowanego do Państwa indywidualnych potrzeb.

Opis:

Rozwój integracji sensorycznej ma wpływ na proces uczenia się, rozwój społeczny, funkcjonowanie w grupie, poczucie własnej wartości, samoocenę. Zaburzenia integracji sensorycznej rzutują na funkcjonowanie nie tylko w okresie przedszkolnym, lecz
także w dorosłym życiu. Wspieranie dziecka wspomaga sprawność w zakresie dużej i małej motoryki, koncentrację uwagi, zdolności wzrokowe i słuchowe, poprawia funkcjonowanie emocjonalne, samoświadomość i samoocenę.

Dlaczego warto?

Zmysły są naszym przewodnikiem po świecie, dlatego warto znać etapy rozwoju, aby odpowiednio stymulować procesy poznawcze, emocjonalne, społeczne. Podczas webinaru dowiesz się, jak prawidłowo organizować procesy nauczania i uczenia, które uwzględniają możliwości każdego i są dostosowane do faz rozwoju dziecka. Dzieci powinny nieustannie patrzeć, słyszeć, wąchać, dotykać i smakować otaczający je świat. Ten sposób „uczenia się” pozwala wykorzystać im ich indywidualność i osobiste podłoże rozwoju każdego z nich.

Zmysły również podlegają procesowi dojrzewania, ale tempo i stopień, jaki osiągną zależy jedynie od dostarczanej im stymulacji. Cała wiedza o otaczającym świecie dociera za pośrednictwem zmysłów: wzroku, słuchu, smaku, węchu, równowagi i dotyku.

Program szkolenia:
Podczas szkolenia omawiane są następujące zagadnienia:
  • procesy poznawcze: spostrzeganie, uwaga, pamięć, myślenie, uczenie się,
  • teoria rozwoju zmysłów – rola w rozwoju człowieka,
  • związek pomiędzy koncepcją wielozmysłowego poznawania świata a rozwojem dziecka,
  • integracja wrażeń zmysłowych, aby mogły być użyte w celowym działaniu,
  • układy odbierające i analizujące informacje związane z ciałem: układ przedsionkowy,
    układ proprioceptywny, układ dotykowy,
  • połączenia między odruchami a układami sensorycznymi,
  • powiązanie procesów poznawczych z działaniem, podatność na bodźce zewnętrzne,
    będące głównym czynnikiem ukierunkowującym myślenie, kształtujące język,
  • spostrzeganie (wzrokowe, słuchowe, dotykowe – kinetyczne, węchowe,
    smakowe) jako aktywny proces polegający na interpretacji danych zmysłowych
    z wykorzystaniem wcześniej nabytej wiedzy,
  • zaburzenia funkcji poznawczych,
  • ćwiczenia i zabawy rozbudzające zmysły.
Dla kogo?

Dla dyrektorów i nauczycieli wychowania przedszkolnego, szkół podstawowych i średnich, pedagogów oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych.

Co otrzymasz?

Materiały szkoleniowe – prezentację.

Kontakt:

Pod numerem:  798 300 319  lub 61 653 64 30

lub e-mailowy: szkolenia@oficynamm.pl