Metody nauki czytania w przedszkolu
Opis:
Nauka czytania i pisania w przedszkolu budzi coraz mniej kontrowersji. Badania niezbicie dowodzą, że jeśli odbywa się ona poprzez zabawę, jest swego rodzaju przygodą – nie obciąża przedszkolaków, ale ma znaczący wpływ na osiągnięcie szkolnego sukcesu. Gotowość do podjęcia nauki czytania i pisania to nie tyle kwestia wieku dziecka, ile suma jego doświadczeń w zakresie samego przygotowania do tej nauki:
rozbudzania zainteresowania sylabami, głoskami i literami, obcowania z nimi.
- Dowiesz się, czym tak naprawdę są projekty edukacyjne i dlaczego warto stosować je w pracy z przedszkolakami i uczniami.
- Poznasz cechy dobrego projektu edukacyjnego.
- Dowiesz się, jak efektywnie pracować za pomocą projektu w grupie przedszkolnej i klasach 1-3.
- Poznasz etapy projektów edukacyjnych oraz dowiesz się, jaka powinna być rola nauczyciela podczas ich realizacji.
- Upewnisz się, że największym sprzymierzeńcem nauczyciela w procesie edukacji jest pozwalanie dzieciom na przejęcie odpowiedzialności za proces nauczania i dowiesz się, jak możesz to zrobić już w 3 latkach.
- Poznasz sposoby na dokumentowanie działalności przedszkolaków i uczniów podczas pracy.
- Dowiesz się, dlaczego istotne jest prezentowanie efektów projektu w klasie i grupie przedszkolnej oraz w jaki sposób to zorganizować.
- Poznasz dekalog nauczyciela pracującego metodą projektu.
- Otrzymasz praktyczne przykłady do wykorzystania w klasie i grupie.
- Czytanie i pisanie jako proces.
- Podział metod nauki czytania.
- Omówienie alternatywnych metod czytania, ze zwróceniem uwagi na wady i zalety wynikające z ich stosowania, oraz wiek dzieci dla których są przeznaczone:
- Glottodydaktyka wg profesora Rocławskiego
- Metoda Przyłubskich
- Odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak
- Metoda czytania globalnego Glenn’ a Domana
- Metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej
- Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
- Metoda Cudowne Dziecko Anety Czerskiej
-
Wybór najlepszej dla grupy metody – kryteria.
-
Sposoby na wspieranie gotowości do podjęcia nauki czytania i pisania.
Dla nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek oświaty.
Materiały szkoleniowe w pdf-ie.
Pod numerem: 798 300 319 lub 61 653 64 30
lub e-mailowy: szkolenia@oficynamm.pl
