Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą wspierać rodzinę w procesie wychowania.
Wiedza rodziców o metodach wychowawczych ma przeważnie charakter intuicyjny, potoczny. Bardzo często jest ona „przesiąknięta” błędnymi przekonaniami (np. o skuteczności twardej ręki lub konieczności ochraniania dziecka). Nie do przecenienia jest wpływ rodziny na dziecko, wspieranie jego rozwoju osobistego, kształtowanie postaw i włączanie w życie społeczne.
Proces wychowawczy to złożona interakcja, w toku której realizowane są określone zadania skierowane na rozwój osobowości i zachowania wychowanka. Dlatego jakość tej interakcji: jej trwałość, stabilność emocjonalna, wzajemna wiedza, otwarta komunikacja są najważniejszymi komponentami procesu wychowawczego. Wszelkie zaburzenia tej interakcji, w tym brak ciągłości, brak stabilności emocjonalnej, zaburzenia komunikacji mają dwojakie znaczenie. Z jednej strony są traktowane jako błędy wychowawcze, z drugiej – jako czynniki zagrażające kształtowaniu prawidłowej osobowości i zachowania wychowanka. Prawidłowej, czyli zgodnej z powszechnie przyjmowanymi normami rozwojowymi, społecznymi, moralnymi, prawnymi i kulturowymi.
Warto więc pozyskać wiedzę, jak wspierać rodziców w wychowaniu, jakiej wiedzy im dostarczać, by proces wychowania stał się świadomym działaniem, jak organizować proces wychowawczy jako proces wspólnych oddziaływań placówki i rodziny.
Dla dyrektorów i nauczycieli szkół, przedszkoli oraz rodziców.