Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam
Szkolenia zamknięte
Jak wspierać najmłodsze dzieci w radzeniu sobie z emocjami?
Zapraszamy do wypełnienia formularza, przygotujemy ofertę szkolenia zamkniętego dopasowanego do Państwa indywidualnych potrzeb.

Opis:

Szkolenie omawia jak radzić sobie ze smutkiem, złością i lękiem przedszkolaków.
Jak wspierać dzieci w ich przeżywaniu. Na czym tak naprawdę polega akceptacja emocji i uczuć, a także doskonali wiedzę jak uczyć dzieci rozpoznawania emocji i zarządzania nimi oraz  jakie komunikaty, czy strategie mogą nam w tym pomóc.
 
 
Dlaczego warto?
  • Przypomnisz sobie podstawowe emocje i dowiesz się, czym różnią się od uczuć.
  • Dowiesz się, dlaczego emocje są ważne i czego dzięki nim uczą się dzieci.
  • Poznasz sposoby na to, aby wspierać dzieci w poznawaniu własnych uczuć i emocji oraz jak odpowiednio nimi zarządzać. Otrzymasz przykłady ćwiczeń do natychmiastowego wykorzystania w praktyce szkolnej i przedszkolnej.
  • Upewnisz się, że największym sprzymierzeńcem nauczyciela w procesie edukacji jest radość wynikająca ze wspólnej zabawy.
  • Poznasz trzy ważne kroki, które pomogą Ci zaakceptować złość
    (dzieci i własną), jako pełnoprawne i potrzebne uczucie.
  • Poznasz analogię mózgu na dłoni oraz sposoby jak uczyć przedszkolaki i wspierać uczniów w nabywaniu kompetencji w zakresie sposobów wyrażania złości, które są korzystne społecznie.
  • Zrozumiesz, czym różni się strach od leku i dowiesz się, w jaki sposób pracować z dzieckiem, które się boi.
  • Poznasz 7 sposobów na oswajanie lęku w klasie i grupie przedszkolnej.
  • Dowiesz się, dlaczego warto pozwalać dzieciom na smutek i w jaki sposób na co dzień „opiekować”, to co przeżywaj
Program szkolenia:
  1. Uczucia i emocje. Czym się różnią i jakie to ma znacznie?
     
  2. Etapy rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
     
  3. Praktyczne sposoby na wspieranie uczniów i przedszkolaków w poznawaniu własnych uczuć i emocji oraz zarządzanie nimi.
     
  4. O radości – z radością – czyli o tym, że nauka przez zabawę to nie jest zbyt mało, jak również o tym, dlaczego spontaniczna aktywność i płynąca z niej radość są tak ważne?
     
  5. O złości – bez złości – czyli:
     
  • Skąd się bierze?
  • Jak sobie z nią radzić?
  • Samoregulacja czy samokontrola?
  • Praktyczne sposoby na oswajanie złości z uczniami i przedszkolakami.
 
 
  1. O lęku – bez lęku – czyli jak wspierać dzieci, które się boją?
     
  • Czym różni się strach od lęku?
  • Komunikaty akceptujące i wspierające dziecko, które czuje lęk.
  • 7 sposobów na pracę z lękiem w klasie i grupie przedszkolnej.
 
 
  1. O smutku – bez smutku – czyli o tym, dlaczego warto pozwolić dzieciom płakać.
     
  • Dlaczego nie powinniśmy go bagatelizować?
  • Czy rzeczywiście stanowi most do empatii?
  • Jak wspierać dzieci przeżywające smutek?
 
 
  1. Inspiracje – książki i gry dla dzieci – literatura dla nauczycieli.