Diagnoza potrzeb rozwojowych szkoły - wnioskowanie na podstawie nadzoru pedagogicznego i ewaluacji
Opis:
Dyrektor, jako osoba prowadząca nadzór pedagogiczny oraz dokonująca ewaluacji placówki, jest odpowiedzialny za współpracę z pracownikami szkoły na rzecz jej rozwoju. W realizacji określonych zadań niezbędny jest umiejętnie zaplanowany, pogłębiony, uwzględniający rzeczywiste problemy szkoły proces diagnozowania. Polega on na rozpoznaniu faktycznego stanu oraz jego uzasadnieniu. Efektywne wnioskowanie pozwala określić nieskuteczne działania wychowawcze placówki oraz wskazać dysfunkcje i patologie występujące w szkole.
- Nauczysz się umiejętnie dobierać narzędzia i metody wykorzystywane w procesie diagnozowania potrzeb rozwojowych szkoły.
- Dowiesz się, jak wytyczać kierunki rozwoju placówki oświatowej, wykorzystując narzędzia nadzoru pedagogicznego oraz ewaluacji.
- Zdefiniujesz najważniejsze problemy oraz wynikające z nich bariery utrudniające pełne wykorzystanie potencjału rozwojowego placówki.
- Dowiesz się, jak rozpoznawać potrzeby rozwojowe szkoły.
- Nabędziesz umiejętność planowania strategii rozwoju Twojej placówki z wykorzystaniem dostępnych narzędzi.
- Poznasz sposoby rozwiązywania najczęstszych problemów dotyczących dydaktyki, wychowania oraz zarządzania placówką.
- Katalog wymagań rozwojowych szkoły.
- Wykorzystywanie narzędzi ewaluacyjnych, sprawozdania z nadzoru pedagogicznego, planu pracy szkoły oraz wyników egzaminów zewnętrznych w procesie diagnozowania potrzeb rozwojowych placówki.
- Metody analizy wykorzystywane w procesie diagnozowania.
- Rekomendacje: zalecenia dla programu naprawczego, doskonalenia oraz usprawnienia pracy szkoły.
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy otrzymują pakiet materiałów szkoleniowych oraz imienne zaświadczenie potwierdzające udział.
Szkolenie zamknięte to indywidualne szkolenie skrojone na miarę potrzeb i specyfiki konkretnego typu placówki. Program może być zmodyfikowany według Państwa rzeczywistego zapotrzebowania. Prelegent jest do Państwa wyłącznej dyspozycji, odpowiada na pytania oraz moderuje konstruktywne dyskusje.
