Rola i zadania pracownika pierwszego kontaktu w DPS-ie
Opis:
Szkolenie pozwoli nabyć informacje na temat, formalnoprawnego zakotwiczenia roli i zadań pracownika pierwszego kontaktu. Zostaną również wykazane praktyczne zalety i walory pracy pracownika pierwszego kontaktu. Uczestnicy szkolenia poznają również odpowiedzi na pytania: kto może zostać pracownikiem pierwszego kontaktu? W jakim czasie pracownik pierwszego kontaktu powinien wykonywać swoje zadania? Czy może liczyć na wynagrodzenie za swoją pracę. Szkolenie pozwoli również na określenie zadań i roli pracownika pierwszego kontaktu w domu pomocy społecznej w kontekście przestrzegania praw mieszkańca. Jak również dbałości o podstawowe potrzeby mieszkańca, takie jak: poczucie bezpieczeństwa, godności i intymności mieszkańca DPS-u.
Dlaczego warto?
- Poznasz rolę pracownika pierwszego kontaktu w zespole terapeutyczno-opiekuńczym. Jak dbać o współpracę, jak organizować spotkania zespołu, aby przynosiły rzeczywiste korzyści? Jak dokumentować prace zespołu? Jak powinien powstawać indywidualny plan wsparcia, i co to znaczy, że pracownik pierwszego kontaktu koordynuje działania wynikające z indywidualnego planu wsparcia?
- W czasie szkolenia pojawią się również praktyczne przykłady działań, które mogą być realizowane w ramach indywidualnego planu wsparcia i koordynowane przez pracownika pierwszego kontaktu.
- Podstawy prawne funkcjonowania pracownika pierwszego kontaktu.
- Praktyczna ocena potrzeby powołania pracownika pierwszego kontaktu.
- Kto może zostać pracownikiem pierwszego kontaktu.
- Pracownik pierwszego kontaktu: mediatorem, rzecznikiem.
- Pracownik pierwszego kontaktu a prawa mieszkańca DPS.
- Zadania i rola pracownika pierwszego kontaktu w DPS.
- PPK a zespół opiekuńczo-pielęgnacyjny.
- PPK a pracownik ADAPTACYJNY.
Dla kogo?
Dla terapeutów, opiekunów, pracowników socjalnych i administracyjnych.