Neurodydaktyka w praktyce szkolnej, czyli jak uczy się mózg
Opis:
Szkolenie dotyczące neurodydaktyki ma zadanie wspomóc nauczycieli w pracy z dziećmi i młodzieżą. Umożliwia opracowanie metod nauczania w oparciu o neurobiologię oraz możliwości poznawcze uczniów.
Szkolenie wspomoże także wybór odpowiednich narzędzi pracy na każdym etapie nauczania, a także pozwoli zrozumieć skomplikowane procesy zachodzące w mózgu.
Dlaczego warto?
- Pogłębisz wiedzę na temat organizacji procesu nauczania i uczenia się w oparciu o wiedzę z zakresu neurobiologii i neurodydaktyki.
- Poznasz zasady funkcjonowania mózgu, procesów poznawczych, pamięci i ich roli w procesie uczenia się.
- Rozwiniesz umiejętności praktyczne w zakresie organizacji lekcji, zadań, notatek i form sprawdzania wiedzy stymulujących rozwój ucznia.
- Ukształtujesz umiejętności identyfikowania biochemicznych typów rozwojowych celem personalizowania podejścia do uczniów.
Program szkolenia:
- Charakterystyka poszczególnych obszarów mózgu, procesów poznawczych oraz wpływ tych funkcji na proces nabywania wiedzy.
- Rodzaje pamięci – jak mózg „magazynuje” wiedzę.
- Alternatywne formy organizacji lekcji, tworzenia notatek, sprawdzania wiedzy, konstruowanie zadań stymulujących mózg – praktyczne przykłady i rozwiązania.
- Rozwojowe typy biochemiczne – dopamina, noradrenalina i serotonina – funkcje w optymalizowaniu rozwoju uczniów.
- Wnioski do prac, wskazówki.
Dla kogo?
Adresaci szkolenia: nauczyciele szkolni, pedagodzy, dyrektorzy.
Co otrzymasz?
W ramach webinarium otrzymasz prezentację multimedialną i arkusz autodiagnozy typu temperamentu.