Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz samooceny nauczyciela I

Opracowała: Wiesława Filipiak, dyrektor przedszkola


Poniższy arkusz samooceny nauczyciela stanowi jeden z elementów procesu mierzenia jakości pracy przedszkola. Arkusz zawiera pytania dotyczące 4 różnych wskaźników wewnętrznych pracy przedszkola:

  1. Możliwość (i warunki) rozwoju dla dzieci wymagających dodatkowych oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych.
  2. Możliwość rozwoju dzieci uzdolnionych.
  3. Nauczyciele na bieżąco przekazują rodzicom informacje o postępach i trudnościach w rozwoju dzieci oraz o sposobach ich przezwyciężania.
  4. Nauczyciele znają techniki i narzędzia służące do przeprowadzania diagnozowania w Przedszkolu nr 6 i efektywnie stosują różnorodne sposoby poznawania postępów rozwoju dziecka.


Data dokonania samooceny:.......................................
Cel: wewnętrzne mierzenie jakości pracy przedszkola
Imię i nazwisko nauczycielki:.............................................
Grupa wiekowa dzieci (numer, nazwa)..................................

Analiza danych - na podstawie skali dwu- i czterostopniowej.
Proszę o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:

Badany wskaźnik wewnętrzny: możliwość (i warunki) rozwoju dla dzieci wymagających dodatkowych oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych.
1) Czy zna Pani zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w naszym przedszkolu?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)

TAK


RACZEJ TAK


RACZEJ NIE


NIE


2) Czy wie Pani na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci, organizowana w naszym przedszkolu?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)

TAK


RACZEJ TAK


RACZEJ NIE


NIE


 

Które formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiadają Pani najbardziej?





3) Czy podejmuje Pani działania, których celem jest wspomaganie rozwoju dzieci, wymagających dodatkowych oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)

TAK


RACZEJ TAK


RACZEJ NIE


NIE


4) Czy w proces tworzenia warunków do rozwoju dzieci wymagających dodatkowych oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych włącza Pani inne osoby i instytucje?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)

TAK


RACZEJ TAK


RACZEJ NIE


NIE


 

Jeśli tak, to proszę je wymienić:





5) Jakie formy wspomagania rozwoju dziecka z problemami wychowawczo-dydaktycznymi wykorzystuje Pani najczęściej?

Komentarz:






6) Czy zakres i częstotliwość podejmowanych przez Panią działań, których celem jest wspomaganie rozwoju dzieci z problemami wychowawczo-dydaktycznymi, ocenia Pani jako wystarczające?
(proszę o wstawienie znaku "X" przy wybranej odpowiedzi)

TAK


RACZEJ TAK


RACZEJ NIE


NIE