Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Protokół z kontroli bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów szkoły/placówki ………………………………………………....
Na podstawie § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zm.) przeprowadzono w dniu ....................... kontrolę po przerwie trwającej od ....................... do ....................... w działalności oświatowej szkoły/placówki.
Skład komisji:
1. …............................................................................
2. …............................................................................
3. …............................................................................
4. …..........................................................................
Zakres kontroli:
1. Teren wokół placówki
a) wejście na teren szkoły – oznaczenia, zabezpieczenia
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
b) ogrodzenie terenu placówki (stan barierek)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
c) nawierzchnia dróg i przejść (drogi dojazdowe, chodniki, zabezpieczenie otworów kanalizacyjnych i studzienek)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
d) odprowadzenie wody i ścieków, stan urządzeń kanalizacyjnych
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
e) oświetlenie terenu
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
f) boisko – stan techniczny i zamocowanie bramek, koszy i innych urządzeń do zabawy i gier
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
2. Część zewnętrzna budynku
a) wejście główne do budynku – oświetlenie, oznakowanie, stan techniczny
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
b) elewacja budynku – ubytki, pęknięcia, stolarka okienna
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
c) stan pokrycia dachowego, kominów
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
d) stan rynien, krat, okien, gzymsów, urządzeń odgromowych
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
e) stan techniczny i sprawność monitoringu wizyjnego (liczba kamer, jakość działania, przydatność)
..............................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………..
3. Część wewnętrzna budynku
a) korytarze – stan podłóg, instrukcje bhp, gaśnice
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
b) schody – stan techniczny stopni, poręcze, oznakowanie zejść
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
c) drzwi wewnętrzne i okna – stan techniczny, kierunek otwierania, kraty, lokalizacja kluczy
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
d) oznakowanie dróg i wyjść ewakuacyjnych oraz włączników
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………
e) zabezpieczenie wyjścia na dach
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………
f) stan techniczny i sprawność monitoringu wizyjnego (liczba kamer, jakość działania, przydatność)
..............................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………………………..
4. Sale lekcyjne
a) stan techniczny podłóg, stolarki drzwiowej i okiennej
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
b) oświetlenie, gniazda elektryczne
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
c) wentylacja
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
d) zamocowanie tablic, gablot i innych urządzeń (grzejników, półek)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
e) stan mebli i wyposażenia
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
f) pracownie fizyczne, chemiczne, komputerowe – wyposażenie w apteczki, instrukcje, zabezpieczenia, właściwa organizacja stanowisk komputerowych
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
5. Sala gimnastyczna
a) stan techniczny podłóg
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
b) zamocowanie wyposażenia – kosze, tablice, bramki, drabinki, itp.
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
c) zabezpieczenie okien, lamp
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
d) okna – stan, otwieranie
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
e) drzwi – stan, oznakowanie
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
6. Pomieszczenia sanitarne
a) ilość kabin (punktów) dla chłopców i dziewcząt
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
b) ilość czynnych punktów i ich stan (umywalki, miski ustępowe)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
c) ogrzewanie, oświetlenie, stan posadzki, czystość
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
7. Szatnie, stołówki, jadalnie
a) stan podłóg, stolarki drzwiowej i okiennej, stan wyposażenia, czystość
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
b) zamocowanie wieszaków w szatni
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
8. Kuchnia i zaplecze kuchenne
a) stan posadzki, kratek ściekowych
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
b) sprawność wentylacji
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
c) instrukcje bhp i obsługi urządzeń
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
d) wyposażenie apteczki pierwszej pomocy
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
e) oznaczenie wyłączników gazu i prądu
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
f) stan sanitarny w pomieszczeniach
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
g) wykonanie zaleceń Inspekcji Sanitarnej
…………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………................................................................................................................................................
9. Piwnice i poddasza
a) zabezpieczenia przed dostępem
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
b) oznakowanie mediów
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
c) znaki ewakuacyjne
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
10. Kotłownia
a) uprawnienia osób obsługujących
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
b) instrukcje bhp
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
c) wentylacja i oświetlenie
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
11. Zabezpieczenia przeciwpożarowe
a) instrukcja bezpieczeństwa pożarowego – zapoznanie pracowników
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
b) oznakowanie dróg ewakuacyjnych
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…............................................................................................................................................................
c) rozmieszczenie sprzętu przeciwpożarowego
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
12. Instalacje w obrębie placówki
a) instalacja elektryczna (oznakowanie i dostępność do głównego wyłącznika, oznakowanie i zamknięcie skrzynek i rozdzielni, badania i pomiary)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
b) instalacja gazowa (oznakowanie i dostęp do głównego zaworu, przeglądy, wentylacja w pomieszczeniach, gdzie stosowane są urządzenia gazowe)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
c) instalacja piorunochronna (badania i pomiary, stan techniczny)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
d) instalacja grzewcza i wentylacyjna (przeglądy przewodów spalinowych, odpowiednia temperatura, obudowanie grzejników w pomieszczeniach)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
e) instalacja wodno-kanalizacyjna (oznakowanie i dostęp do głównego zaworu wody, zabezpieczenie studzienek, przecieki, plamy na murach świadczące o uszkodzeniach)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
Podpisy osób dokonujących kontroli:
1. …..................................................................
2. …..................................................................
3. ….................................................................
4. …................................................................
Uwagi:
…............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Na podstawie wyników z przeprowadzonej kontroli potwierdzam gotowość do rozpoczęcia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w …............................................................................... w dniu ............................................................ .
…............................ ……...….......................................
(pieczęć szkoły) (data, podpis i pieczęć dyrektora szkoły)