Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Protokół z kontroli bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów szkoły/placówki ……………………………………………….... Na podstawie § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zm.) przeprowadzono w dniu ....................... kontrolę po przerwie trwającej od ....................... do ....................... w działalności oświatowej szkoły/placówki. Skład komisji: 1. …............................................................................ 2. …............................................................................ 3. …............................................................................ 4. ….......................................................................... Zakres kontroli: 1. Teren wokół placówki a) wejście na teren szkoły – oznaczenia, zabezpieczenia ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) ogrodzenie terenu placówki (stan barierek) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) nawierzchnia dróg i przejść (drogi dojazdowe, chodniki, zabezpieczenie otworów kanalizacyjnych i studzienek) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) odprowadzenie wody i ścieków, stan urządzeń kanalizacyjnych ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) oświetlenie terenu ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… f) boisko – stan techniczny i zamocowanie bramek, koszy i innych urządzeń do zabawy i gier ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 2. Część zewnętrzna budynku a) wejście główne do budynku – oświetlenie, oznakowanie, stan techniczny ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) elewacja budynku – ubytki, pęknięcia, stolarka okienna ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) stan pokrycia dachowego, kominów ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) stan rynien, krat, okien, gzymsów, urządzeń odgromowych ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) stan techniczny i sprawność monitoringu wizyjnego (liczba kamer, jakość działania, przydatność) .............................................................................................................................................................. ……………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………….. 3. Część wewnętrzna budynku a) korytarze – stan podłóg, instrukcje bhp, gaśnice ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) schody – stan techniczny stopni, poręcze, oznakowanie zejść ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) drzwi wewnętrzne i okna – stan techniczny, kierunek otwierania, kraty, lokalizacja kluczy ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) oznakowanie dróg i wyjść ewakuacyjnych oraz włączników ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ ………………………………………………………………………………………………………… e) zabezpieczenie wyjścia na dach ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ ………………………………………………………………………………………………………… f) stan techniczny i sprawność monitoringu wizyjnego (liczba kamer, jakość działania, przydatność) .............................................................................................................................................................. ……………………………………………………………………………………………………….. 4. Sale lekcyjne a) stan techniczny podłóg, stolarki drzwiowej i okiennej ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) oświetlenie, gniazda elektryczne ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) wentylacja ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ d) zamocowanie tablic, gablot i innych urządzeń (grzejników, półek) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) stan mebli i wyposażenia ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… f) pracownie fizyczne, chemiczne, komputerowe – wyposażenie w apteczki, instrukcje, zabezpieczenia, właściwa organizacja stanowisk komputerowych ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 5. Sala gimnastyczna a) stan techniczny podłóg ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ b) zamocowanie wyposażenia – kosze, tablice, bramki, drabinki, itp. ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) zabezpieczenie okien, lamp ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ d) okna – stan, otwieranie ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ e) drzwi – stan, oznakowanie ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ 6. Pomieszczenia sanitarne a) ilość kabin (punktów) dla chłopców i dziewcząt ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ b) ilość czynnych punktów i ich stan (umywalki, miski ustępowe) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ c) ogrzewanie, oświetlenie, stan posadzki, czystość ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ 7. Szatnie, stołówki, jadalnie a) stan podłóg, stolarki drzwiowej i okiennej, stan wyposażenia, czystość ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) zamocowanie wieszaków w szatni ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ 8. Kuchnia i zaplecze kuchenne a) stan posadzki, kratek ściekowych ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ b) sprawność wentylacji ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ c) instrukcje bhp i obsługi urządzeń ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ d) wyposażenie apteczki pierwszej pomocy ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ e) oznaczenie wyłączników gazu i prądu ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ f) stan sanitarny w pomieszczeniach ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ g) wykonanie zaleceń Inspekcji Sanitarnej ………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………................................................................................................................................................ 9. Piwnice i poddasza a) zabezpieczenia przed dostępem ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ b) oznakowanie mediów ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ c) znaki ewakuacyjne ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ 10. Kotłownia a) uprawnienia osób obsługujących ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ b) instrukcje bhp ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ c) wentylacja i oświetlenie ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ 11. Zabezpieczenia przeciwpożarowe a) instrukcja bezpieczeństwa pożarowego – zapoznanie pracowników ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ b) oznakowanie dróg ewakuacyjnych …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …............................................................................................................................................................ c) rozmieszczenie sprzętu przeciwpożarowego ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 12. Instalacje w obrębie placówki a) instalacja elektryczna (oznakowanie i dostępność do głównego wyłącznika, oznakowanie i zamknięcie skrzynek i rozdzielni, badania i pomiary) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) instalacja gazowa (oznakowanie i dostęp do głównego zaworu, przeglądy, wentylacja w pomieszczeniach, gdzie stosowane są urządzenia gazowe) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) instalacja piorunochronna (badania i pomiary, stan techniczny) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) instalacja grzewcza i wentylacyjna (przeglądy przewodów spalinowych, odpowiednia temperatura, obudowanie grzejników w pomieszczeniach) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) instalacja wodno-kanalizacyjna (oznakowanie i dostęp do głównego zaworu wody, zabezpieczenie studzienek, przecieki, plamy na murach świadczące o uszkodzeniach) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… Podpisy osób dokonujących kontroli: 1. ….................................................................. 2. ….................................................................. 3. …................................................................. 4. …................................................................ Uwagi: …............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Na podstawie wyników z przeprowadzonej kontroli potwierdzam gotowość do rozpoczęcia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w …............................................................................... w dniu ............................................................ . …............................ ……...…....................................... (pieczęć szkoły) (data, podpis i pieczęć dyrektora szkoły)