OPUBLIKOWANO: 2 WRZEŚNIA 2015
I like my kite – scenariusz lekcji języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym
Opracowała: Katarzyna Janiszewska-Gold, anglistka, instruktorka językowa dzieci i dorosłych, autorka scenariuszy zajęć dla dzieci i artykułów dla nauczycieli przedszkolnych
Czas trwania: 30–45 minut
Słownictwo: hello, kite, ball, car, teddy bear, doll oraz zwrot I like
Cele ogólne:
Dziecko:
- osłuchuje się z językiem angielskim,
- doskonali rozumienie języka angielskiego,
- rozwija umiejętności manualne,
- rozwija sprawność ruchową,
- kształtuje zmysł obserwacji.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- potrafi się przywitać i pożegnać,
- zna poszczególne słówka określające zabawki,
- potrafi powtórzyć i rozumieją zwrot I like,
- postępuje zgodnie z konkretnymi instrukcjami i rozumieją pytanie What is this?,
- potrafi wskazywać poszczególne zabawki zgodnie z poleceniami.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Metody:
- metoda naturalna,
- TPR (Total Physical Response).
Pomoce dydaktyczne:
Dla nauczyciela:
- kolorowe karty przedstawiające zabawki: latawiec, piłkę, samochód, misia i lalkę.
Dla dzieci:
- czarno-biała karta przedstawiająca dziewczynkę i wymienione wyżej zabawki (od dziewczynki do każdej z zabawek prowadzą szlaczki – przerywane linie),
- czarno-biała karta przedstawiająca fragmenty wymienionych zabawek i całe zabawki.
Potrzebne materiały i narzędzia:
- kredki lub mazaki,
- chusta (dla nauczyciela).
Środki dydaktyczne:
- pomoce dydaktyczne,
- wierszyk.
Przebieg zajęć:
- Etap pierwszy – wprowadzenie


