Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Matematyczny scenariusz zajęć przedszkolnych zawiera propozycje zabaw z wykorzystaniem kolorów, dźwięków, kształtów i liter, podczas których dzieci będą mogły rozwijać myślenie logiczne, samodzielnie i w grupach, a także z pomocą wychowawcy doskonalić umiejętność tworzenia układów według obowiązującej reguły.

Cele główne:

  • rozwijanie myślenia matematycznego i logicznego,
  • kształtowanie analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej,
  • dostrzeganie reguł i kontynuowanie sekwencji,
  • koncentrowanie się na zadaniu,
  • budowanie umiejętności współpracy w grupie.

Cele szczegółowe:

  • rozpoznawanie powtarzającej się sekwencji w układzie kolorów, kształtów czy dźwięków,
  • samodzielne układanie ciągów,
  • tworzenie pociągu zgodnie z regułą podaną przez wychowawcę,
  • nawlekanie koralików na sznurówkę w ustalonym rytmie,
  • układanie makaronu według wyznaczonego rytmu – uwzględnianie kształtu produktu,
  • tworzenie ciągu z materiałowych łatek,
  • ćwiczenie chwytu pęsetowego – wieszanie materiałów za pomocą klamerek,
  • odtwarzanie i zadawanie krótkich sekwencji muzycznych,
  • powtarzanie rytmów za pomocą klaskania i tupania,
  • wypowiadanie zlepków sylabowych z zachowaniem odpowiedniej modulacji głosu,
  • ustawianie się w odpowiedniej kolejności według otrzymanego rekwizytu,
  • współpracowanie z innymi na rzecz wspólnego efektu końcowego – tworzenie pociągu.

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • grupowa,
  • zbiorowa.

Materiały dydaktyczne:

  • kolorowe klocki, sznurówki, wielobarwne okrągłe koraliki, makaron o różnym kształcie, materiałowe łatki 10 x 10 cm, linka do prania, klamerki, drobne instrumenty muzyczne: grzechotki, bębenki, klawesy; węże sylabowe zapisane na sztywnych kartkach, rekwizyty do zabawy końcowej.

Wprowadzenie do zajęć. Kolorowy pociąg