Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Plan badań edukacyjnych uczniów w roku szkolnym 2025/2026
Zakres i tematyka badań
Szkoła podstawowa
Klasy Zakres Cel badań Badane umiejętności
I–III Edukacja wczesnoszkolna • sprawdzenie opanowania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego umiejętności,
• wpływanie na proces nauczania (uczenia się) poprzez dostarczanie informacji zwrotnej na temat jakości kształcenia,
• uzyskiwanie obiektywnej, porównywalnej w skali kraju informacji o osiągnięciach szkolnych uczniów (o poziomie nauczania) Sprawdzenie kluczowych umiejętności: czytania, pisania, ujmowania świata w kategoriach matematycznych, rozpoznawania otaczającej przyrody
IV–VIII Ponadprzedmiotowy • sprawdzenie opanowania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz w standardach wymagań egzaminacyjnych umiejętności,
• wpływanie na proces nauczania (uczenia się) poprzez dostarczanie informacji zwrotnej na temat jakości kształcenia,
• uzyskiwanie obiektywnej, porównywalnej w skali kraju (województwa, regionu) informacji o osiągnięciach szkolnych uczniów (o poziomie nauczania) Sprawdzenie umiejętności w pięciu kategoriach: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji, wykorzystywanie wiedzy w praktyce