Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Zakres obowiązków specjalisty ds. kadr i płac 1. Sporządzanie listy płac i rozliczeń wynagrodzeń: 1) naliczanie wynagrodzeń zasadniczych, dodatków (za wysługę lat, motywacyjnych, funkcyjnych), premii, nagród, ekwiwalentów za urlop, odpraw i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, 2) sporządzanie miesięcznych list płac dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych, w tym dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych (jeśli dotyczy), 3) weryfikacja poprawności danych do naliczania wynagrodzeń (ewidencja czasu pracy, absencje, zwolnienia lekarskie, urlopy). 2. Rozliczenia z instytucjami zewnętrznymi: 1) sporządzanie i przekazywanie deklaracji do ZUS-u oraz prowadzenie rozliczeń składek ubezpieczeniowych, 2) naliczanie i odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-4), przygotowywanie rocznych informacji PIT-11, 3) współpraca z urzędami skarbowymi, ZUS-em i innymi instytucjami w zakresie spraw płacowych. 3. Obsługa systemu kadrowo-płacowego: 1) wprowadzanie i aktualizacja danych w systemie płacowym, 2) generowanie raportów, zestawień i analiz płacowych dla potrzeb dyrektora, organu prowadzącego i instytucji kontrolnych. 4. Obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS): 1) naliczanie i ewidencjonowanie odpisów na ZFŚS, 2) sporządzanie list wypłat świadczeń socjalnych i ich rozliczanie. 5. Współpraca z działem kadr i dyrektorem przedszkola: 1) udzielanie informacji pracownikom w sprawach wynagrodzeń, potrąceń, składek, zaliczek itp., 2) konsultacje w zakresie zawierania umów, planowania budżetu płacowego i rozliczeń personalnych, 3) przygotowywanie danych do sprawozdań finansowych i statystycznych (GUS, SIO, Rb-70 itp.). 6. Archiwizacja dokumentów: 1) prowadzenie i przechowywanie dokumentacji płacowej zgodnie z przepisami o archiwizacji, 2) współpraca z archiwum zakładowym oraz przygotowywanie dokumentów do kontroli (ZUS, RIO, PIP). 7. Przestrzeganie przepisów BHP Pracownik jest obowiązany: 1) znać przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, brać udział w szkoleniu i instruktażu z tego zakresu oraz poddawać się wymaganym egzaminom sprawdzającym, 2) wykonywać pracę w sposób zgodny z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosować się do wymaganych w tym zakresie poleceń i wskazówek przełożonych, 3) dbać o należyty stan sprzętu, maszyn, urządzeń i narzędzi oraz o porządek i ład w miejscu pracy, a zauważone uszkodzenia i niesprawności zgłaszać przełożonym, 4) stosować środki ochrony zbiorowej, a także używać przydzielone środki ochrony indywidualnej oraz odzież i obuwie robocze, zgodnie z ich przeznaczeniem, przestrzegać czystości osobistej i czystości odzieży, 5) poddawać się wstępnym, okresowym i kontrolnym badaniom lekarskim i stosować się do wskazań lekarskich, 6) niezwłocznie zawiadomić przełożonych o zauważonym w zakładzie pracy wypadku albo zagrożeniu życia lub zdrowia ludzkiego oraz ostrzec współpracowników, a także inne osoby znajdujące się w rejonie zagrożenia, o grożącym im niebezpieczeństwie, 7) współdziałać z pracodawcą i przełożonymi w wypełnianiu obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. 8. Specjalista ds. kadr i płac odpowiada przed dyrektorem za pełną realizację powierzonych zadań, a w szczególności za: 1) terminowe wykonywanie zadań, 2) rzetelne wywiązywanie się z obowiązków, 3) czystość na stanowisku i w sekretariacie, 4) przestrzeganie tajemnicy służbowej.