Walentynki kojarzą się nam zwykle z miłością i z wyznawaniem sobie uczuć. Jednak coraz częściej można zauważyć, że jest to święto każdego, kto chce powiedzieć drugiej osobie: „jesteś dla mnie ważny”. Może to być kolega, koleżanka, mama, tata, babcia, dziadek, brat itd. – ktokolwiek, kto coś znaczy w naszym życiu. Motyw walentynek i serduszek można też z powodzeniem wpleść w zajęcia logopedyczne.
Rozgrzewka oraz gimnastyka buzi i języka
Zajęcia rozpoczynamy od rozmowy z dziećmi na temat tego, jak można przekazać i pokazać komuś, że się go bardzo lubi lub kocha. Szukamy sformułowań, którymi możemy to wyrazić, poszukujemy też gestów. Rysujemy serca w powietrzu raz prawą, raz lewą ręką. Następnie próbujemy rysować oburącz. Ćwiczenia te doskonale rozgrzeją obręcz barkową i aktywują rękę do pracy.
Kolejnym ćwiczeniem, już bardziej precyzyjnym, jest układanie serduszek z dłoni. Ten bardzo popularny gest nie powinien sprawić dzieciom problemu. Możemy też poćwiczyć rysowanie serc, raz jedną, raz drugą ręką, i porównać, która ręka rysuje ładniejsze kształty.
Do gimnastyki buzi i języka będziemy natomiast potrzebować ramki w kształcie serca, którą nakleimy na lustro. Ramka powinna być takiej wielkości, aby zmieściła się w niej twarz dziecka. Następnie prezentujemy ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe, a dziecko, patrząc w lustro, powtarza je.