Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego Imię i nazwisko dziecka: Grupa: Pieczęć przedszkola: Podstawa indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rodzaj dysfunkcji: Okres udzielania działań wspierających: Cele do osiągnięcia w zakresie, w którym dziecko wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej (główne oraz zoperacjonalizowane): Dziecko po realizacji programu: Wie: 1) ............................................................................................................................................................................................................................. 2) ............................................................................................................................................................................................................................. 3) ............................................................................................................................................................................................................................. Rozumie: 1) ............................................................................................................................................................................................................................. 2) ............................................................................................................................................................................................................................. 3) ............................................................................................................................................................................................................................. Potrafi: 1) ............................................................................................................................................................................................................................. 2) ............................................................................................................................................................................................................................. 3) ............................................................................................................................................................................................................................. Typ zajęć Dostosowanie wymagań, metody i formy pracy z dzieckiem Wyposażenie dziecka w sprzęt i pomoce dydaktyczne Organizacja stanowiska pracy Zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów w zakresie: Działania nastawione na komunikowanie się dziecka z otoczeniem przy użyciu wspomagających i alternatywnych metod komunikacji Wzmacnianie uczestnictwa dziecka w życiu przedszkolnym rewalidacji Formy pomocy Okres udzielania Wymiar godzin zajęcia rozwijające uzdolnienia zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się zajęcia specjalistyczne korekcyjno-kompensacyjne logopedyczne rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne o charakterze terapeutycznym zajęcia rewalidacyjne • w przypadku dziecka niewidomego: nauka orientacji przestrzennej, systemu Braille’a lub innych alternatywnych metod komunikacji, • w przypadku dziecka niepełnosprawnego z zaburzeniami mowy lub jej brakiem: nauka języka migowego lub innych sposobów komunikowania się, w szczególności wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC) • w przypadku dziecka z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera: zajęcia rozwijające umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne Działania w zakresie współpracy Rodzaj, forma, sposób z rodzicami dziecka, których celem jest udzielenie wsparcia w zakresie: realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego warunków do nauki, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych integracji dziecka ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z dziećmi pełnosprawnymi przygotowania dziecka do samodzielności w życiu dorosłym z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym specjalistycznymi z placówkami doskonalenia nauczycieli z organizacjami pozarządowymi, innymi instytucjami oraz podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży