Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Wzór indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego
Imię i nazwisko dziecka:
Grupa:
Pieczęć przedszkola:
Podstawa indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rodzaj dysfunkcji:
Okres udzielania działań wspierających:
Cele do osiągnięcia w zakresie, w którym dziecko wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej (główne oraz zoperacjonalizowane):
Dziecko po realizacji programu:
Wie:
1) .............................................................................................................................................................................................................................
2) .............................................................................................................................................................................................................................
3) .............................................................................................................................................................................................................................
Rozumie:
1) .............................................................................................................................................................................................................................
2) .............................................................................................................................................................................................................................
3) .............................................................................................................................................................................................................................
Potrafi:
1) .............................................................................................................................................................................................................................
2) .............................................................................................................................................................................................................................
3) .............................................................................................................................................................................................................................
Typ zajęć Dostosowanie wymagań, metody i formy pracy z dzieckiem Wyposażenie dziecka w sprzęt i pomoce dydaktyczne Organizacja stanowiska pracy
Zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów w zakresie: Działania nastawione na komunikowanie się dziecka z otoczeniem przy użyciu wspomagających i alternatywnych metod komunikacji Wzmacnianie uczestnictwa dziecka w życiu przedszkolnym
rewalidacji
Formy pomocy Okres udzielania Wymiar godzin
zajęcia rozwijające uzdolnienia
zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się
zajęcia specjalistyczne korekcyjno-kompensacyjne
logopedyczne
rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
o charakterze terapeutycznym
zajęcia rewalidacyjne
• w przypadku dziecka niewidomego: nauka orientacji przestrzennej, systemu Braille’a lub innych alternatywnych metod komunikacji,
• w przypadku dziecka niepełnosprawnego z zaburzeniami mowy lub jej brakiem: nauka języka migowego lub innych sposobów komunikowania się, w szczególności wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC)
• w przypadku dziecka z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera: zajęcia rozwijające umiejętności społeczne, w tym umiejętności komunikacyjne
Działania w zakresie współpracy Rodzaj, forma, sposób
z rodzicami dziecka, których
celem jest udzielenie wsparcia w zakresie: realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego
warunków do nauki, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych
integracji dziecka ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z dziećmi pełnosprawnymi
przygotowania dziecka do samodzielności w życiu dorosłym
z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym specjalistycznymi
z placówkami doskonalenia nauczycieli
z organizacjami pozarządowymi, innymi instytucjami oraz podmiotami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży