Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Sprawozdanie dyrektora przedszkola z nadzoru pedagogicznego za I półrocze roku szkolnego 2024/2025 I. INFORMACJA O PRACY PRZEDSZKOLA 1. Informacje ogólne o przedszkolu: 1) liczba dzieci: ........................ 2) liczba oddziałów: ................. 3) liczebność oddziałów: od .......... do .......... dzieci 4) liczba nauczycieli ogółem: .......... 5) liczba nauczycieli wg stopni awansu zawodowego: a) odbywających przygotowanie do zawodu nauczyciela: ............. b) kontynuujących i odbywających awans na stopień nauczyciela mianowanego według przepisów obowiązujących przed 1 września 2022 r.: .............. c) mianowanych: .............. d) kontynuujących awans na stopień nauczyciela dyplomowanego według przepisów obowiązujących przed 1 września 2022 r.: ............. e) dyplomowanych: .................... Razem: ......................... nauczycieli. 2. Działalność rady pedagogicznej Data posiedzenia Tematyka Podjęte uchwały Wrzesień 2024 r. Organizacja roku przedszkolnego, plan nadzoru pedagogicznego Uchwały: • zatwierdzenie planu pracy przedszkola na rok szkolny 2024/2025, • w sprawie ustalenia organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli, • w sprawie zmian w statucie przedszkola, • opiniująca programy nauczania w przedszkolu, • opiniująca zmiany w przydziale czynności i zatwierdzenie aneksu do arkusza organizacji przedszkola Październik 2024 r. Szkoleniowa, budżetowa Uchwała opiniująca projekt budżetu przedszkola na rok 2025 Styczeń 2025 r. Analiza pracy przedszkola w minionym półroczu roku szkolnego 2024/2025: samoocena nauczycieli, dyrekcji, sprawozdanie z pracy zespołów nauczycielskich, w tym ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, sprawozdanie dyrektora z pełnionego nadzoru pedagogicznego 3. Współpraca z rodzicami Inicjatywy zgłaszane przez rodziców Realizacja inicjatyw Zebrania z rodzicami – terminy i tematyka Propozycje zwiększenia wspomagania wychowawczej roli rodziny przez pomoc w kształtowaniu u dzieci stałych sprawności w czynieniu dobra – uwzględnienie propozycji zgłaszanych przez dzieci i rodziców oraz włączanie w te działania specjalistów: psychologa, pedagoga specjalnego, terapeuty Zaplanowane w przedszkolnym planie pracy na rok 2024/2025 formy i metody działań wspomagających rodziców w wychowawczej roli (projekty, warsztaty, treningi umiejętności, spektakle teatralne, kampanie społeczne) są realizowane przez nauczycieli w sposób adekwatny do zdiagnozowanych potrzeb dzieci .....września 2024 r. – zebranie organizacyjne: zapoznanie z dokumentami przedszkola – statutem (część dotycząca rodziców oraz praw i obowiązków dziecka) oraz zasadami funkcjonowania przedszkola (np. przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola, wyrażania zgody na udostępnianie wizerunku dziecka, na diagnozę logopedyczną i innych) ...... listopada 2024 r. – konsultacje dotyczące diagnozy gotowości szkolnej i obserwacji pedagogicznej Organizacja imprez, uroczystości i konkursów przedszkolnych – pomoc i wsparcie finansowe Dofinansowanie wycieczki, imprezy, uroczystości, nagrody dla dzieci Ustalenie przedsięwzięć wspólnych z rodzicami (np. organizacja Dnia Praw Dziecka, Dnia Życzliwości, Dnia Dziecka itd.) Propozycje rodziców dotyczące planowania budżetu przedszkola Zaplanowanie środków budżetowych na remonty i modernizację przedszkola Zebranie po I półroczu roku szkolnego 2024/2025, podsumowanie dotychczasowych działań przedszkola oraz propozycje działań na II półrocze roku szkolnego 2024/2025, np. organizacja spotkania rodziców, nauczycieli, dyrekcji i obsługi przedszkola w celu określenia potrzeb przedszkola – panel dyskusyjny. Ocena funkcjonowania procedur w zakresie standardów ochrony małoletnich. Budowanie pozytywnego klimatu w przedszkolu – wzmacnianie więzi społecznych pomiędzy nauczycielami i dziećmi, przedszkolem i rodzicami, a także między dziećmi 4. Uroczystości i imprezy przedszkolne Lp. Nazwa uroczystości Forma Termin Nauczyciele odpowiedzialni 1. Rozpoczęcie roku przedszkolnego Spotkanie z dziećmi i rodzicami 2 września 2024 r. Nauczyciele wychowawcy 2. Powitanie jesieni: Dzień Spadającego Liścia; Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka Festyn przedszkolny – wspólne zabawy z rodzicami 20 września 2024 r. Wychowawcy grup 3. Dzień Głośnego Czytania Czytanie ulubionych baśni przez rodziców w poszczególnych oddziałach – spotkania integracyjne rodziców i dzieci 29 września 2024 r. Nauczycielki w grupach 4. Dzień Chłopaka Imprezy grupowe 30 września 2024 r. Wychowawcy grup 5. Pasowanie na Przedszkolaka Impreza integracyjna ..... października/listopada 2024 r. Wychowawcy grup trzylatków 6. Dzień Edukacji Narodowej Impreza integracyjna 14 października 2024 r. Nauczycielki w grupach 7. Święto Niepodległości: „Przedszkolak – mały obywatel” Występ dzieci 10 listopada 2024 r. Wychowawcy grup 8. Andrzejki Zabawy integracyjne w grupach ..... listopada 2024 r. Wychowawcy grup 9. Mikołajki Spotkanie integracyjne ze św. Mikołajem 6 grudnia 2024 r. Wychowawcy grup 10. Charytatywny kiermasz świąteczny dla seniorów We współpracy z rodzicami Grudzień 2024 Wychowawcy grup 11. Warsztaty „Pieczemy pierniczki” – dla dzieci i rodziców Spotkanie warsztatowe w oddziałach (ewentualnie muzeum) ..... grudnia 2024 r. Wychowawcy grup 12. Kolędowanie i jasełka, wigilie grupowe Spotkanie integracyjne wszystkich dzieci i rodziców ..... grudnia 2024 r. Wychowawcy grup 13. Dzień Szacunku i Życzliwości: dla babci i dziadka Spotkanie integracyjne w grupach z babciami i dziadkami 21 stycznia 2025 r. Wychowawcy grup 14. Karnawał Bal Styczeń/ luty 2025 r. Wychowawcy grup 15. Walentynki Zabawy integracyjne w grupach Luty 2025 r. Wychowawcy grup 5. Konkursy, turnieje, akcje przedszkolne Lp. Nazwa konkursu Forma Termin Nauczyciele odpowiedzialni 1. Przedszkolny konkurs „Co wiem o Kubusiu Puchatku” Konkurs międzygrupowy: dzieci z rodzicami Październik 2024 r. Wychowawcy grup 2. Akcja pomocy Schronisku dla zwierząt w ................................. Akcja pomocy zwierzętom Listopad 2024 r. Wychowawcy grup 3. Igrzyska wiedzy przedszkolnej o swoim mieście Turniej międzyprzedszkolny Styczeń 2025 r. Wychowawcy grup 4. „Szkoła dla Rodziców” – realizacja programu doskonalącego kompetencje wychowawcze rodziców i nauczycieli Dla chętnych rodziców: program koordynowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji przy Ministerstwie Edukacji Narodowej w Warszawie Luty 2025 r. Dyrektor, pedagog 6. Wyjazdy, wycieczki dzieci Termin Rodzaj wyjazdu, wycieczki (dokąd, w jakim celu) Nauczyciele odpowiedzialni Wrzesień 2024 r. Wycieczka do ZOO w ............................................. Wychowawcy grup Październik 2024 r. Wyjazd na przedstawienie do Teatru Muzycznego w ................................. Wychowawcy grup Listopad 2024 r. Wycieczka do fabryki bombek w ........................................ Wychowawcy grup 7. Spotkania: z policjantem, strażakiem, pracownikiem poczty, leśnikiem, programistą, ze stomatologiem II. WYNIKI SPRAWOWANEGO PRZEZ DYREKTORA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W MINIONYM PÓŁROCZU ROKU SZKOLNEGO 2023/2024 1. Kontrola wewnętrzna Lp. Zakres kontroli Wnioski i zalecenia Kontrola stanu przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola 1. Prawidłowość prowadzenia dokumentacji: 1) przebiegu nauczania (dzienników zajęć, dzienników innych zajęć): a) terminowość wpisów; b) zgodność z przepisami prawa; c) zgodność tematów zajęć i zabaw z rocznym planem pracy wychowawczo-dydaktycznej; d) korelacja z ramowym rozkładem dnia; e) sposób sprostowania błędu i oczywistej omyłki; 2) pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci, w tym na podstawie opinii i orzeczeń poradni Wnioski: Dokumentacja prowadzona jest systematycznie i na ogół merytorycznie poprawnie. Dokumenty są zgodne z przepisami prawa. Zawierają treści rocznego planu pracy wychowawczo-dydaktycznej. Sporadyczne braki w bieżącym wpisywaniu tematów zajęć i frekwencji były na bieżąco uzupełniane. Należy ujmować w tematach cele kształcenia zawarte w podstawie programowej. Nauczyciele i specjaliści w większości poprawnie prowadzą dokumentację pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Należy pamiętać o odnotowaniu informacji o dziecku posiadającym orzeczenie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Należy zapisać ocenę skuteczności zrealizowanych działań 2. Kontrola zgodności programów i planów z obowiązującymi przepisami prawa Wnioski: Dokonano kontroli zgodności programów i planów w każdej grupie przedszkolnej. Nauczyciele dostosowali programy i plany do obowiązujących przepisów prawa. W zespołach nauczycielskich na początku roku szkolnego dokonali modyfikacji i korekt własnych planów pracy. Realizacja podstawy programowej przebiegała bez problemów. W II półroczu należy położyć większy nacisk na zajęcia w terenie, poza przedszkolem 3. Kontrola realizacji treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla przedszkoli – preorientacja zawodowa w przedszkolu Wnioski: Nauczyciele realizują treści podstawy programowej wychowywania przedszkolnego w zakresie preorientacji zawodowej. Dzieci m.in. odgrywały role zawodowe w zabawie, poznawały zawody z najbliższego otoczenia (pielęgniarka, policjant, drukarz, rolnik, nauczycielka). Uczestniczyły w warsztatach piekarniczych, przygotowując świąteczne pierniki. W każdej grupie przedszkolnej odbywają się zajęcia, podczas których realizowane są treści związane z poznawaniem różnych zawodów. Zapraszano też na zajęcia rodziców dzieci przedszkolnych, którzy prezentowali swoje zajęcia i zawody. W II półroczu należy zwrócić uwagę na formy realizacji podstawy programowej z zakresu doradztwa zawodowego, uatrakcyjnić zajęcia poprzez pełniejsze wykorzystanie narzędzi TIK oraz zapraszanie osób wykonujących różne zawody Kontrola przebiegu procesów kształcenia i wychowania 1. Wychowanie wzmacniające więzi społeczne całej społeczności przedszkolnej, kształtowanie zaufania w przedszkolu Wnioski: Wszyscy nauczyciele stosują metody i formy pracy, które wpływają na więzi społeczne w grupach i w całej społeczności przedszkolnej. Dzięki przyjaznej atmosferze i życzliwości nauczycieli nasi wychowankowie mają warunki do budowania wzajemnego zaufania i właściwych relacji w grupie. Zajęcia integracyjne i adaptacyjne sprzyjają poznawaniu środowiska przedszkolnego oraz nauczycieli i specjalistów. Dzieci są diagnozowane za pomocą narzędzi, które służą poznaniu ich potrzeb i predyspozycji. Mają one okazję zaprezentować własne talenty i możliwości, co wpływa znacząco na poczucie własnej wartości oraz bezpieczeństwa w grupie przedszkolnej. Przeprowadzono również ankietę wśród rodziców. Wynika z niej, że 98 proc. rodziców jest w pełni zadowolona z działań przedszkola, mają zaufanie do nauczycieli i specjalistów. W II półroczu należy kontynuować rozpoczęte działania polegające na budowaniu autorytetów wśród nauczycieli, co wzbudzi zaufanie u dzieci. Należy także promować dobre praktyki wśród nauczycieli, które doskonalą umiejętność integrowania grupy przedszkolnej i budowania atmosfery zaufania 2. Ocena przebiegu działań wychowawczych związanych z diagnozowaniem potrzeb dzieci, w wyniku których zapewnia się wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe w realizowanym procesie kształcenia Wnioski: Nauczyciele dokonują pogłębionej diagnozy pedagogicznej i rozpoznają potrzeby dzieci w oparciu o starannie dobrane narzędzia diagnostyczne. Przeprowadzona analiza i zidentyfikowanie trudności, z jakimi spotykają się dzieci, pomagają zaplanować pracę wychowawczą i dydaktyczną. Nauczyciele i specjaliści rozpoznają trudności dzieci i organizują pomoc psychologiczno-pedagogiczną ułatwiającą dzieciom bezpieczne funkcjonowanie w przedszkolu. Bardzo ważne są zespołowe działania nauczycieli, dzielenie się wiedzą i umiejętnościami, dzięki temu nauczyciele bezproblemowo komunikują się z dziećmi i ich rodzicami w zakresie określania mocnych i słabych stron dzieci. Dostrzegają ich predyspozycje i potencjał. We współpracy ze specjalistami nauczyciele opracowują programy terapii z dziećmi. Rodzice uczestniczą w diagnozowaniu potrzeb rozwojowych dzieci, są też na bieżąco informowani o postępach swoich pociech. W wyniku prowadzonych zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęć specjalistycznych deficyty rozwojowe u dzieci: 1) zredukowano w ........... proc.; 2) zredukowano w niewielkim stopniu w ........... proc.; 3) znacznie zredukowano w ........... proc. Należy dokonać analizy zaplanowanych form i metod pracy z dzieckiem, określonych w indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych, pod kątem ich adekwatności do zdiagnozowanych potrzeb dziecka. Wyniki przeprowadzonych diagnoz wstępnych należy wykorzystać do budowy skutecznych planów pracy dydaktycznej nauczycieli mających wpływ na poczucie bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu. Należy opracować i wdrożyć plan pracy bieżącej z dzieckiem ................., uwzględniając w nim ustalone zalecenia poradni psychologiczno-pedagogicznej pod kierunkiem pedagoga specjalnego / psychologa. Częściej należy stosować techniki służące gromadzeniu danych, takie jak: obserwacje kierowane, standaryzowane kwestionariusze i wybrane narzędzia diagnozy, w tym techniki i narzędzia wykorzystujące np. mechanizm projekcji (bajki Luizy Marty Żurowskiej). W II półroczu należy zwrócić uwagę na pełne wykorzystanie informacji zawartych w diagnozach w celu udzielania skutecznej pomocy dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych Kontrola efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola 1. Ocena efektów działań nauczycieli związanych z rozwijaniem kluczowych umiejętności dzieci w zakresie analitycznego myślenia oraz umiejętności matematycznych Wnioski: We wszystkich oddziałach nauczyciele doskonalą umiejętności matematyczne dzieci poprzez dobór odpowiednich metod i form pracy. Nauczyciele uczestniczyli w warsztatach metodycznych dotyczących kształtowania i rozwijania analitycznego i matematycznego myślenia u wychowanków. Dzięki nabytym umiejętnościom zostały przeprowadzone zajęcia z wykorzystaniem monitora interaktywnego i ćwiczeń doskonalących logiczne myślenie. Dzieci bardzo chętnie biorą udział w ćwiczeniach interaktywnych i zabawach, dzięki którym kształcą umiejętności matematyczne i analityczne. W II półroczu należy przeprowadzić zajęcia otwarte w ramach dzielenia się wiedzą i praktyką zawodową, wówczas będzie można zaobserwować wdrożenie umiejętności nabytych podczas warsztatów w pracy z dziećmi 2. Ocena efektów realizacji procesu edukacji prozdrowotnej w przedszkolu – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy Wnioski: Dzieci uczestniczyły w odpowiednio przygotowanych (we współpracy z ratownikami medycznymi) warsztatach dotyczących udzielania pierwszej pomocy. Znają podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. W planie pracy nauczyciele uwzględnili edukację prozdrowotną, odbyły się zajęcia, podczas których dzieci poznawały zasady dbania o higienę osobistą, przestrzegania zasad zdrowego odżywiania oraz potrzebę aktywności ruchowej. Poza tym zorganizowano w przedszkolu spotkanie z lekarzem i pielęgniarką, które służyło promocji zdrowych nawyków odżywiania i dbania o własne zdrowie. Dzieci systematycznie korzystają ze świeżego powietrza, uczestniczą w spacerach, wyjściach do parku i zajęciach terenowych. W II półroczu planowane jest spotkanie z fizjoterapeutą, który opowie dzieciom o potrzebie ruchu w życiu człowieka. Zorganizowany zostanie także pieszy rajd po okolicy 2. Obserwacja zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Lp. Przedmiot obserwacji Działania do realizacji 1. Ocena efektów pracy nauczyciela w zakresie wybranych elementów procesu dydaktycznego, wychowawczego lub opiekuńczego. Cele obserwacji zajęć to: 1) organizacja warunków i sposobów rozwijania u dzieci sprawności fizycznej, nawyku aktywności ruchowej, umiejętności udzielania pierwszej pomocy (cel obserwacji zgodny z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa); 2) kształtowanie u dzieci postaw obywatelskich, społecznych i patriotycznych (cel obserwacji zgodny z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa oraz z wnioskami z nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku); 3) efektywność stosowanych przez nauczycieli metod i wykorzystywanych przez nich narzędzi i materiałów do kształtowania u dzieci umiejętności analitycznego myślenia oraz umiejętności matematycznych (cel obserwacji zgodny z wnioskami z nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku); 4) organizowanie zajęć rozwijających empatię i wrażliwość dzieci na potrzeby innych (cel obserwacji zgodny z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa) Wnioski: 1. Obserwowane zajęcia potwierdziły, że nauczyciele planują, organizują różnorodne zajęcia rozwijające aktywność fizyczną dzieci. Wspierają wielokierunkowo aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym obszarze rozwoju oraz modyfikują formy i metody pracy tak, aby były one dostosowane do potrzeb danej grupy. Należy kontynuować realizację zaplanowanych w rocznym planie pracy działań mających na celu rozwijanie aktywności fizycznej dzieci. 2. Kształtowanie postaw obywatelskich, społecznych i patriotycznych ma miejsce nie tylko podczas zajęć, ale także podczas organizacji uroczystości patriotycznych i obywatelskich. Dzieci wiedzą, na czym polegają działalność społeczna i wolontariacka, które mają na celu pomaganie innym ludziom. 3. Nauczyciele stosują nowoczesne metody, w tym aktywizujące, celem kształcenia umiejętności analitycznego i matematycznego myślenia. Wykorzystują w pracy z dziećmi także technologię informatyczną i komunikacyjną. Zabawy i zadania interaktywne pozwalają na naukę i zabawę jednocześnie, dzieci chętnie w nich uczestniczą. 4. Empatia i wrażliwość dziecięca są rozwijane na zajęciach, podczas których dzieci mają okazję dzielić się swoją wiedzą na temat przykładów pomagania innym. Rozumieją, co znaczy wolontariat i jak należy dzielić się dobrem z innymi. Nauczyciele zwracają uwagę na wspólne działania dzieci, zabawy w zespole, w grupach, uczą dzieci empatii i dostrzegania słabszych, którym należy pomóc. W II półroczu należy kontynuować działania w zakresie uwrażliwiania dzieci na potrzeby innych, szczególnie słabszych i chorych 3. Wspomaganie Informacje dotyczące działań dyrektora w zakresie wspomagania Diagnoza pracy przedszkola Diagnoza pracy przedszkola we wszystkich obszarach (kształcenie, wychowanie, opieka, profilaktyka, zarządzanie, współpraca z rodzicami i instytucjami) zakończyła się wnioskami do pracy na rok szkolny 2023/2024 w zakresie dokonania oceny przebiegu działań wychowawczych związanych z diagnozowaniem potrzeb dzieci, w wyniku których zapewnia się wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe w realizowanym procesie kształcenia Udział nauczycieli w szkoleniach zewnętrznych – tematyka Nauczyciele doskonalili wiedzę z zakresu: .............. (liczba nauczycieli) odbyło szkolenia zewnętrzne w zakresie .................... .................................................................................................................................... Prowadzenie działań rozwojowych, w tym organizowanie szkoleń i narad w zakresie: 1) zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego; 2) kształtowania u wychowanków stałych sprawności w czynieniu dobra; 3) zachęcania i wspierania dzieci w rozwijaniu ich aktywności fizycznej; 4) poprawnego metodycznie wykorzystywania przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci 1. ................................. (data) odbyło się szkolenie rady pedagogicznej na temat: .............................................................................................................................. 2. ................................. (data) odbyło się szkolenie rady pedagogicznej na temat: .............................................................................................................................. 3. .................................. (data) odbyło się szkolenie rady pedagogicznej na temat: ................................................................................................................... III. INFORMACJA DYREKTORA O DZIAŁALNOŚCI PRZEDSZKOLA WE WSZYSTKICH OBSZARACH PRZEBIEGU PROCESU KSZTAŁCENIA, WYCHOWANIA I OPIEKI, WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM, ZARZĄDZANIA 1. Zarządzanie Proces zarządzania wiąże się z działaniami dyrektora zapewniającymi przedszkolu wspomaganie zewnętrzne odpowiednie do potrzeb i służące rozwojowi przedszkola ............................................................. Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi zgodnie z treścią Rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek. Zarządzanie przedszkolem koncentruje się na zapewnieniu warunków odpowiednich do rozwoju dzieci. W procesie zarządzania wykorzystywane są wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. W przedszkolu ustalane są i aktualizowane procedury dotyczące bezpieczeństwa, w tym sposobów działania w różnych sytuacjach zagrożenia, sytuacjach trudnych i kryzysowych ................................................................ W przedszkolu zapewnia się .......... dzieciom ukraińskim oraz .......... dzieciom z ..........................., przyjętym zgodnie z warunkami i trybem określonymi w Rozporządzeniu MEN z dnia 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, możliwość korzystania z nauki i opieki na warunkach dotyczących obywateli polskich. Dyrektor przedszkola zorganizował dzieciom z zagranicy wsparcie psychologiczno-pedagogiczne oparte na rozpoznawanych potrzebach dzieci. 2. Kształcenie Zgodnie z treścią Rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek proces kształcenia w przedszkolu organizowany jest w sposób sprzyjający uczeniu się. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są podporządkowane indywidualnym potrzebom edukacyjnym i rozwojowym oraz możliwościom psychofizycznym dzieci, co potwierdzają wyniki obserwacji rozwoju oraz diagnozy wstępnej gotowości szkolnej, opanowane przez dzieci umiejętności w obszarze rozwoju: fizycznego, społecznego, emocjonalnego i poznawczego.Za priorytetowe zadania przedszkola i nauczycieli w II półroczu roku szkolnego 2024/2025 uznaje się: 1) ukierunkowanie procesów edukacyjnych na nowatorstwo i pracę zespołową z wykorzystywaniem narzędzi cyfrowych, technologii AI; 2) prowadzenie w procesie kształcenia działań uwzględniających zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci; 3) podniesienie efektywności procesu edukacyjnego realizowanego z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych np. przez respektowanie ustaleń wskazanych w opiniach poradni psychologiczno-pedagogicznych przez wszystkich nauczycieli; 4) realizację działań w zakresie rozwoju aktywności ruchowej dzieci i ich rodziców przez stosowanie nowatorskich form i metod pracy. 3. Działalność wychowawcza i opiekuńcza przedszkola Na podstawie wniosków z analizy ilościowej i jakościowej, wniosków z obserwacji stanu bezpieczeństwa psychospołecznego dzieci i nauczycieli, wniosków z nadzoru pedagogicznego z ubiegłego roku szkolnego oraz z obowiązku podejmowania działań w celu realizacji kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025, ustalono priorytetowe zadania przedszkola. Działalność wychowawcza i opiekuńcza przedszkola w minionym półroczu roku szkolnego 2024/2025 skupiała się na realizacji takich zadań, jak: 1) zobowiązanie nauczycieli oddziałów do analizy zachowań, wyglądu, diagnozowania przyczyn trudności edukacyjnych – przynajmniej raz na dwa miesiące; 2) kształtowanie nawyków zdrowotnych, aktywności ruchowej oraz dbałości o higienę osobistą; 3) podejmowanie działań rozwijających empatię i wrażliwość na krzywdę innych; 4) zaplanowanie pracy pedagoga, pedagoga specjalnego i psychologa w godzinach umożliwiających kontakt z nimi rodzicom oraz dzieciom wymagającym pomocy w warunkach spokoju i zachowania anonimowości; 5) współorganizowanie z rodzicami i dziećmi przedsięwzięć dydaktyczno-wychowawczych okolicznościowych, rekreacyjnych; 6) angażowanie rodziców w uczestnictwo w przedszkolnych imprezach okolicznościowych. W ww. działaniach wychowawczych ogromną rolę odegrały działania nauczycieli grup w zakresie realizacji rocznego planu pracy przedszkola. Nauczyciele współpracują z pedagogiem specjalnym, psychologiem, zespołem nauczycieli pracujących w tym samym oddziale w trudnych sytuacjach wychowawczych. 4. Współpraca przedszkola ze środowiskiem lokalnym Współpraca ze środowiskiem lokalnym wpływa na rozwój dzieci. W minionym półroczu szeroka i systemowa współpraca z ................................. przyczyniła się do rozwoju przedszkola w obszarze bezpieczeństwa dzieci. Przed rozpoczęciem zajęć w roku szkolnym 2024/2025 przeprowadzono przez komisję przegląd stanu bezpieczeństwa w przedszkolu. W skład komisji wchodzili: inspektor BHP ...................................., przedstawiciel organu prowadzącego ..................................., przedstawiciel straży pożarnej – inspektor ...................................... Nie stwierdzono żadnych zagrożeń i nie wydano poleceń. W przedszkolu zaktualizowano procedury bezpieczeństwa. W dniach ............................... dokonano pomiaru napięcia elektrycznego w punktach odbioru prądu. W dniu ........................... w obecności straży pożarnej przeprowadzono próbny alarm. Dzieci i pracownicy przedszkola znali miejsce ewakuacji i we właściwy sposób w niej uczestniczyli. (miejscowość, data) (podpis dyrektora przedszkola)