Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
(pieczęć zakładu pracy) (miejscowość, data)
Zakres obowiązków dla stanowiska pracy nauczyciela
współorganizującego opiekę nad dzieckiem z autyzmem
Na podstawie art. 94 pkt 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.) ustalam zakres obowiązków pracowniczych na stanowisku pracy nauczyciela współorganizującego opiekę nad dzieckiem z autyzmem (dalej: nauczyciel współorganizujący).
Zakres podstawowych obowiązków
1. Rzetelne, sumienne i efektywne wykonywanie pracy.
2. Przestrzeganie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz obowiązujących w przedszkolu regulaminów, instrukcji, procedur i zarządzeń wewnętrznych dyrektora przedszkola, w tym ustalonych w Regulaminie pracy porządku oraz czasu pracy.
3. Przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych.
4. Postępowanie w miejscu pracy zgodnie z zasadami współżycia społecznego.
5. Dbanie o dobro pracodawcy, chronienie jego mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę.
6. Przestrzeganie zasad dotyczących ochrony danych osobowych.
7. Współpraca z innymi nauczycielami dziecka.
8. Utrzymywanie kontaktu z rodzicami / prawnymi opiekunami dziecka.
Szczegółowy zakres zadań na stanowisku pracy nauczyciela współorganizującego pracę z dzieckiem z autyzmem
1. Wykonywanie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków, w szczególności:
1) pomoc dzieciom z autyzmem w zrozumieniu poleceń nauczyciela – podawanie poleceń w prostszej formie, dzielenie złożonych treści na proste, bardziej zrozumiałe części;
2) dostosowanie tempa pracy do potrzeb dziecka z autyzmem;
3) zarządzanie wyzwaniami behawioralnymi – pomoc dziecku w skupieniu uwagi na aktualnym przedmiocie zajęć, opanowanie zachowań kompulsywnych i stereotypowych, stimów;
4) pomoc wychowankowi w utrzymaniu optymalnej koncentracji;
5) minimalizowanie bodźców stymulujących dziecko, takich jak głośne dźwięki;
6) pomoc w regulacji niepożądanych emocji wychowanka;
7) pomoc w prowadzeniu zajęć z integracji sensorycznej;
8) stosowanie pochwał wobec dziecka, unikanie krytyki i negatywnej oceny wobec grupy;
9) rozpoznanie i wykorzystywanie różnych talentów dziecka;
10) przygotowanie dziecka do wszelkich zmian w rozkładzie dnia i otoczeniu.
2. Wykonywanie zadań zleconych przez nauczyciela oraz innych czynności wynikających z rozkładu zajęć dzieci w ciągu dnia, w szczególności:
1) pomoc w organizowaniu i prowadzeniu pracy opiekuńczo-wychowawczej;
2) spełnianie w stosunku do dzieci czynności obsługowych;
3) uczestniczenie w wycieczkach i zajęciach w ogrodzie przedszkolnym w charakterze opiekuna;
4) pomoc w organizacji uroczystości i imprez przedszkolnych;
5) pomoc w organizacji żywienia dzieci.
3. Utrzymywanie w ładzie i porządku przydzielonego oddziału oraz zapewnianie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy z dziećmi, w szczególności poprzez:
1) dbałość o porządek w kąciku z zabawkami i pomocami dydaktycznymi przeznaczonymi dla wychowanków;
2) czuwanie nad należytą higieną dzieci;
3) pomoc dzieciom przy czynnościach higienicznych w łazience;
4) wietrzenie sali i innych pomieszczeń.
4. Wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora, wynikających z organizacji pracy i potrzeb przedszkola.