Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

(pieczęć zakładu pracy) (miejscowość, data) Zakres obowiązków dla stanowiska pracy nauczyciela współorganizującego opiekę nad dzieckiem z autyzmem Na podstawie art. 94 pkt 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1465 ze zm.) ustalam zakres obowiązków pracowniczych na stanowisku pracy nauczyciela współorganizującego opiekę nad dzieckiem z autyzmem (dalej: nauczyciel współorganizujący). Zakres podstawowych obowiązków 1. Rzetelne, sumienne i efektywne wykonywanie pracy. 2. Przestrzeganie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz obowiązujących w przedszkolu regulaminów, instrukcji, procedur i zarządzeń wewnętrznych dyrektora przedszkola, w tym ustalonych w Regulaminie pracy porządku oraz czasu pracy. 3. Przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych. 4. Postępowanie w miejscu pracy zgodnie z zasadami współżycia społecznego. 5. Dbanie o dobro pracodawcy, chronienie jego mienia oraz zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę. 6. Przestrzeganie zasad dotyczących ochrony danych osobowych. 7. Współpraca z innymi nauczycielami dziecka. 8. Utrzymywanie kontaktu z rodzicami / prawnymi opiekunami dziecka. Szczegółowy zakres zadań na stanowisku pracy nauczyciela współorganizującego pracę z dzieckiem z autyzmem 1. Wykonywanie czynności opiekuńczych i obsługowych w stosunku do wychowanków, w szczególności: 1) pomoc dzieciom z autyzmem w zrozumieniu poleceń nauczyciela – podawanie poleceń w prostszej formie, dzielenie złożonych treści na proste, bardziej zrozumiałe części; 2) dostosowanie tempa pracy do potrzeb dziecka z autyzmem; 3) zarządzanie wyzwaniami behawioralnymi – pomoc dziecku w skupieniu uwagi na aktualnym przedmiocie zajęć, opanowanie zachowań kompulsywnych i stereotypowych, stimów; 4) pomoc wychowankowi w utrzymaniu optymalnej koncentracji; 5) minimalizowanie bodźców stymulujących dziecko, takich jak głośne dźwięki; 6) pomoc w regulacji niepożądanych emocji wychowanka; 7) pomoc w prowadzeniu zajęć z integracji sensorycznej; 8) stosowanie pochwał wobec dziecka, unikanie krytyki i negatywnej oceny wobec grupy; 9) rozpoznanie i wykorzystywanie różnych talentów dziecka; 10) przygotowanie dziecka do wszelkich zmian w rozkładzie dnia i otoczeniu. 2. Wykonywanie zadań zleconych przez nauczyciela oraz innych czynności wynikających z rozkładu zajęć dzieci w ciągu dnia, w szczególności: 1) pomoc w organizowaniu i prowadzeniu pracy opiekuńczo-wychowawczej; 2) spełnianie w stosunku do dzieci czynności obsługowych; 3) uczestniczenie w wycieczkach i zajęciach w ogrodzie przedszkolnym w charakterze opiekuna; 4) pomoc w organizacji uroczystości i imprez przedszkolnych; 5) pomoc w organizacji żywienia dzieci. 3. Utrzymywanie w ładzie i porządku przydzielonego oddziału oraz zapewnianie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy z dziećmi, w szczególności poprzez: 1) dbałość o porządek w kąciku z zabawkami i pomocami dydaktycznymi przeznaczonymi dla wychowanków; 2) czuwanie nad należytą higieną dzieci; 3) pomoc dzieciom przy czynnościach higienicznych w łazience; 4) wietrzenie sali i innych pomieszczeń. 4. Wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora, wynikających z organizacji pracy i potrzeb przedszkola.