Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Zajęcia integracyjne to świetny sposób na przełamanie lodów towarzyszących pierwszym dniom września, kiedy najmłodsi uczniowie dopiero się poznają, a ci nieco starsi na powrót przyzwyczajają się do szkolnej rutyny. Za źródło inspiracji może posłużyć niniejszy scenariusz.

Czas trwania zajęć: 90 minut

Cele ogólne:

  • lepsze poznanie dziecka,
  • integracja z rodzicami i dziećmi,
  • wzmocnienie u dzieci wiary we własne siły i możliwości.

Cele szczegółowe:

  • współdziałanie ucznia z rówieśnikami i rodzicami,
  • aktywizacja poprzez udział w zabawach integracyjnych, 
  • zwiększenie wiedzy na temat potrzeb i możliwości dziecka.

Metody pracy:

  • czynne: zadań stawianych,
  • elementy pedagogiki zabawy.

Formy pracy:

  • zbiorowa,
  • indywidualna.

Potrzebne materiały/pomoce:

  • chusta,
  • sznurek,
  • krzesła,
  • komputer z dostępem do internetu,
  • rzutnik / smart board,
  • kartki – losy z przysłowiami.

Przebieg zajęć:

1. Wstęp

Recytacja wiersza przez uczniów, np. z książki Danuty Wawiłow Najpiękniejsze wiersze. Zapach czekolady.

Czas: ok. 8 minut

2. Część zasadnicza

Gra dramowa „Pajęczynka”