Zajęcia integracyjne to świetny sposób na przełamanie lodów towarzyszących pierwszym dniom września, kiedy najmłodsi uczniowie dopiero się poznają, a ci nieco starsi na powrót przyzwyczajają się do szkolnej rutyny. Za źródło inspiracji może posłużyć niniejszy scenariusz.
Czas trwania zajęć: 90 minut
Cele ogólne:
- lepsze poznanie dziecka,
- integracja z rodzicami i dziećmi,
- wzmocnienie u dzieci wiary we własne siły i możliwości.
Cele szczegółowe:
- współdziałanie ucznia z rówieśnikami i rodzicami,
- aktywizacja poprzez udział w zabawach integracyjnych,
- zwiększenie wiedzy na temat potrzeb i możliwości dziecka.
Metody pracy:
- czynne: zadań stawianych,
- elementy pedagogiki zabawy.
Formy pracy:
- zbiorowa,
- indywidualna.
Potrzebne materiały/pomoce:
- chusta,
- sznurek,
- krzesła,
- komputer z dostępem do internetu,
- rzutnik / smart board,
- kartki – losy z przysłowiami.
Przebieg zajęć:
1. Wstęp
Recytacja wiersza przez uczniów, np. z książki Danuty Wawiłow Najpiękniejsze wiersze. Zapach czekolady.
Czas: ok. 8 minut