Warunki:
- teren nowo otwartego budynku przedszkola.
Cele:
- integracja ze środowiskiem lokalnym,
- rozwijanie zdolności artystycznych i indywidualnych predyspozycji dzieci,
- odczuwanie radości i dumy, poczucia odpowiedzialności za wykonanie podjętych działań,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie,
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej.
Przebieg uroczystości
Powitanie/przemówienie dyrektora placówki
„Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia do sześciu lat. Jest to czas, kiedy formuje się inteligencja człowieka i nie tylko ona, ale całość jego zdolności psychicznych”. Tymi słowami Maria Montessori podkreślała, który etap w życiu każdego człowieka stanowi podwalinę naszego późniejszego funkcjonowania. Parafrazując słowa pisarza Roberta Fulghuma – wszystko zaczyna się od przedszkola. Nikogo nie trzeba przekonywać o tym, że przedszkole jest miejscem, w którym dzieci poznają świat, nawiązują pierwsze relacje z rówieśnikami, odkrywają swoje pasje i zainteresowania, gromadzą wiedzę i doświadczenie, kształtują swój system wartości. Takie właśnie miejsce, dzięki zaangażowaniu wielu osób, udało nam się tutaj stworzyć.
Chciałabym/chciałbym bardzo serdecznie przywitać wszystkich znamienitych gości na uroczystym otwarciu nowego budynku naszego przedszkola. Z głębi serca pragnę podziękować wszystkim zaangażowanym w projekt jego powstania: tym z Państwa, którzy przyczynili się do pozyskania środków finansowych, tym, którzy stworzyli projekt, którzy byli zaangażowani w budowę, a także wykonawcom, podwykonawcom, inspektorom budowlanym oraz wszystkim, którzy wspierali nas na każdym etapie prac. Dzięki wspólnemu wysiłkowi powstało nowoczesne, innowacyjne i przyjazne miejsce dla ...... dzieci (należy wpisać określoną liczbę dzieci).