Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Przyroda nierzadko obdarowuje nas wieloma wspaniałościami. Warto ją poznawać, ponieważ kryje w sobie mnóstwo tajemnic, także tych, które potrafią zachwycić nasze oczy. O czym będą dzisiejsze zajęcia?

Cele główne:

  • dzielenie się wakacyjnymi doświadczeniami,
  • rozbudzanie zaciekawienia różnymi ekosystemami (plaża),
  • przeliczanie i klasyfikowanie elementów,
  • obserwacja nieożywionych elementów przyrody,
  • zapoznanie z różnymi zjawiskami fizycznymi (elektrostatyczność),
  • uczestnictwo w eksperymentach,
  • dzielenie się własnymi pomysłami poprzez projektowanie.

Cele szczegółowe:

  • wielozmysłowa obserwacja przyrody nieożywionej występującej na plaży,
  • zwracanie uwagi na kształt, kolor, strukturę, zapach i inne właściwości obiektów, 
  • liczenie muszli, kamieni, patyków itp.,
  • poznanie procesu tworzenia się bursztynu,
  • oglądanie różnych bursztynów (poddanych i niepoddanych obróbce),
  • podziwianie znalezisk zastygłych w bursztynie,
  • rozpuszczanie „bursztynowych” kostek lodu – dokonywanie własnych odkryć,
  • poznanie właściwości elektrostatycznych bursztynu (przyciąganie fragmentów papieru), 
  • projektowanie własnego naszyjnika z bursztynem,
  • prezentowanie własnych pomysłów.

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • zbiorowa.

Materiały dydaktyczne:

  • pudełko, elementy przyrody nieożywionej pochodzące z plaży (patyki, otoczaki, bursztyny, piasek, wodorosty i inne), różne rodzaje bursztynów, przykłady bursztynów z owadami czy muszlami w środku, coca-cola, zamrażarka, drobne muszelki, kamyczki, piórka, cienkie białe kartki, kawałek futerka, plastelina w różnych odcieniach: brązu, żółci, pomarańczy itp., karta pracy.

Nadmorskie wakacje