Przyroda nierzadko obdarowuje nas wieloma wspaniałościami. Warto ją poznawać, ponieważ kryje w sobie mnóstwo tajemnic, także tych, które potrafią zachwycić nasze oczy. O czym będą dzisiejsze zajęcia?
Cele główne:
- dzielenie się wakacyjnymi doświadczeniami,
- rozbudzanie zaciekawienia różnymi ekosystemami (plaża),
- przeliczanie i klasyfikowanie elementów,
- obserwacja nieożywionych elementów przyrody,
- zapoznanie z różnymi zjawiskami fizycznymi (elektrostatyczność),
- uczestnictwo w eksperymentach,
- dzielenie się własnymi pomysłami poprzez projektowanie.
Cele szczegółowe:
- wielozmysłowa obserwacja przyrody nieożywionej występującej na plaży,
- zwracanie uwagi na kształt, kolor, strukturę, zapach i inne właściwości obiektów,
- liczenie muszli, kamieni, patyków itp.,
- poznanie procesu tworzenia się bursztynu,
- oglądanie różnych bursztynów (poddanych i niepoddanych obróbce),
- podziwianie znalezisk zastygłych w bursztynie,
- rozpuszczanie „bursztynowych” kostek lodu – dokonywanie własnych odkryć,
- poznanie właściwości elektrostatycznych bursztynu (przyciąganie fragmentów papieru),
- projektowanie własnego naszyjnika z bursztynem,
- prezentowanie własnych pomysłów.
Formy pracy:
- indywidualna,
- zbiorowa.
Materiały dydaktyczne:
- pudełko, elementy przyrody nieożywionej pochodzące z plaży (patyki, otoczaki, bursztyny, piasek, wodorosty i inne), różne rodzaje bursztynów, przykłady bursztynów z owadami czy muszlami w środku, coca-cola, zamrażarka, drobne muszelki, kamyczki, piórka, cienkie białe kartki, kawałek futerka, plastelina w różnych odcieniach: brązu, żółci, pomarańczy itp., karta pracy.