Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Sprawozdanie z pracy pedagoga przedszkolnego w ……..………………………….… w roku szkolnym 2023/2024 (przykład) Imię i nazwisko pedagoga : ……………………………………………………………………. Staż pracy: ……………….…………………………………………………………………….. Stopień awansu zawodowego: ……………………………………………….………………… Wymiar godzin pracy: …………………………………………………….……………..…….. Liczba godzin przepracowanych z uczniami: …………………………………………… Zadania przyjęte do realizacji w roku szkolnym 2023/2024: 1) diagnoza środowiska rodzinnego naszych uczniów, badania prowadzone poprzez ankiety, rozmowy z rodzicami, wychowawcami, pracownikami Ośrodka Pomocy Społecznej, policjantem dzielnicowym, kuratorami sądowymi, 2) diagnozowanie środowiska przedszkolnego, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania w przedszkolu uczniów sprawiających problemy wychowawcze, mających trudności w nauce, uczniów-uchodźców nowoprzybyłych do przedszkola oraz znajdujących się w trudnej sytuacji rodzinnej lub życiowej, 3) analizowanie opinii i orzeczeń poradni pod kątem zalecanych form i metod pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi przez przedszkole, monitorowanie prawidłowości dostosowania wymagań edukacyjnych wobec uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 4) współpraca z nauczycielami i specjalistami prowadzącymi zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, rewalidacyjne i specjalistyczne, 5) monitorowanie i analizowanie przyczyn niepowodzeń i trudności wychowawczych (rozmowy z rodzicami na temat organizacji pracy w domu, zachęcanie do korzystania w przedszkolu z pomocy psychologiczno-pedagogicznej), 6) dbałość o prawidłową realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego poprzez bieżącą analizę frekwencji, rozmowy z wychowawcami i rodzicami zgodnie z przedszkolnymi procedurami, 7) zapoznanie rodziców z konsekwencjami wysokiej absencji na zajęciach, motywowanie do systematycznego uczęszczania na zajęcia w przypadku uczniów odbywających obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, 8) monitorowanie problemów edukacyjno-wychowawczych, konsultacji z rodzicami, będącymi w trudnej sytuacji życiowej, kryzysie emocjonalnym, 9) opracowanie planu naprawczego działań dotyczących niewłaściwych zachowań uczniów, 10) analiza dostępnej dokumentacji: dzienników zajęć, dzienników indywidualnych zajęć, kwestionariuszy, ankiet, 11) konstruowanie narzędzi, takich jak: kwestionariusze ankiet diagnostycznych i karty pracy ucznia, arkusze obserwacyjne, narzędzia do oceny efektywności udzielanej pomocy, wzory druków itp., 12) prowadzenie obserwacji pracy ucznia na zajęciach, jego relacji z rówieśnikami i nauczycielami, 13) konsultowanie indywidualnych przypadków uczniów z profesjonalistami: terapeutami, psychologiem, logopedą, lekarzem, także inicjowanie pomocy udzielanej poza przedszkolem, 14) aktywny udział w posiedzeniu zespołów do spraw Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych oraz pomocy psychologiczno-pedagogicznej, 15) dokonywanie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania uczniów objętych kształceniem specjalnym, 16) opracowanie i analiza ankiet monitorujących sytuację wychowawczą grup, 17) przeprowadzenie i opracowanie badań ankietowych dla nauczycieli na temat diagnozy problemów wychowawczych i potrzeb rozwojowych dzieci, 18) wspieranie nauczycieli w doborze form i metod pracy z grupą, konkretnym uczniem, 19) udzielanie nauczycielom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych, 20) udostępnianie wychowawcom fachowej literatury oraz scenariuszy zajęć, 21) indywidualne konsultacje i rozmowy z wychowawcami grup oraz nauczycielami w sprawach trudnych wychowawczo, 22) inicjowanie i przeprowadzanie konkursów, 23) prowadzenie zajęć integracyjnych dla uczniów, 24) prowadzenie zajęć wychowawczo-profilaktycznych dla uczniów na temat m.in.: właściwych oraz niewłaściwych zachowań uczniów, koleżeństwa i przyjaźni, przestrzegania zasad i norm w codziennym życiu, komunikacji, sposobów radzenia sobie z dokuczaniem, złością, umiejętności odmawiania – asertywności, 25) przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dotyczących: Światowego Dnia Życzliwości i Pozdrowień, 26) zorganizowanie pogadanek i prelekcji z policjantami na temat bezpieczeństwa na drodze, 27) wykonywanie gazetek edukacyjno-informacyjnych w holu przedszkola (przykładowa tematyka gazetek dotyczyła: unikania zagrożeń, bezpieczeństwa, praw i obowiązków, kultury zachowania się w różnych sytuacjach), 28) udzielanie wsparcia i pomocy rodzicom w rozwiązywaniu trudności wychowawczych (np. wyznaczania zasad i reguł w wychowaniu, umiejętnego stawiania granic, trudności komunikacyjnych, mechanizmów powstawania zaburzeń zachowania), problemów rodzinnych, prawidłowych relacji rodzinnych, przykładowych ćwiczeń do wykonania z dzieckiem w domu, pomocy w kontaktach z odpowiednimi instytucjami, pomocy w zakresie pisania podań, wypełniania dokumentów itp., 29) udzielenie rodzicom pomocy w nawiązaniu kontaktu z OPS czy PCPR, 30) pełnienie funkcji odpowiednio mentora lub opiekuna stażu nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, 31) prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, 32) prowadzenie wymaganej przepisami prawa dokumentacji przebiegu nauczania, wychowania i opieki (dziennik pracy, notatki służbowe, rejestry uczniów, zestawienia itp.), 33) przygotowywanie zleconych przez dyrektora przedszkola materiałów analitycznych, w tym rocznych sprawozdań o sytuacji opiekuńczo-wychowawczej przedszkola, 34) udział w imprezach o charakterze wychowawczym oraz rekreacyjno-sportowym zgodnie z planem pracy przedszkola, 35) sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez organizowanych przez przedszkole, 36) udział w pracach zespołu interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym nadzór nad realizowaniem działań przewidzianych w obowiązujących w przedszkolu standardach ochrony małoletnich, 37) udział w pracach gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych i profilaktyki, 38) stała współpraca z psychologiem, logopedą, 39) kontakty i współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się szeroko pojętą pomocą, takimi jak: poradnia psychologiczno-pedagogiczna, policja, prokuratura, ośrodek pomocy społecznej, gminna komisja rozwiązywania problemów alkoholowych i profilaktyki, 40) szkolenia aktualizujące wiedzę psychologiczno-pedagogiczną i pozwalające zdobyć nowe kompetencje, 41) organizacja własnego warsztatu pracy, 42) podejmowanie innych zadań wynikających z aktualnych potrzeb przedszkola. Statystyka pedagoga: 1. Liczba uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną: …………………… 2. Liczba uczniów z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznej: ……………. 3. Liczba uczniów z opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznej: …………………. 4. Liczba uczniów objętych zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi: ………………… 5. Liczba indywidualnych spotkań z zakresu doradztwa zawodowego: ………………… 6. Liczba spotkań dotyczących problemów uczniowskich: ………………………………. 7. Liczba indywidualnych konsultacji z rodzicami: ………………………………………. 8. Liczba indywidualnych spotkań z wychowawcami: …………………………………… 9. Liczba przeprowadzonych badań wśród uczniów: …………………………………….. 10. Liczba przeprowadzonych badań wśród rodziców: …………………………………… 11. Liczba przeprowadzonych badań wśród nauczycieli: …………………………………. 12. Liczba zajęć zrealizowanych w formie pogadanek, warsztatów dla uczniów: ………… Wnioski do pracy pedagoga w nowym roku szkolnym: 1) na bieżąco opracowywać wspólnie z psychologiem i wychowawcami system pomocy uczniom objawiającym trudności wychowawcze, 2) wzbogacić ofertę przedszkola o profilaktyczne ogólnopolskie programy wspierające wychowawczą funkcję przedszkola, 3) nadal systematycznie monitorować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, 4) zorganizować w przedszkolu teatry, spektakle profilaktyczne zapobiegające niewłaściwym zachowaniom uczniów, 5) zorganizować warsztaty dla nauczycieli mających problemy z utrzymaniem dyscypliny na zajęciach. ………..……………………………….… (data i podpis pedagoga przedszkolnego)