Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Nadeszła pora na działania matematyczne i trening spostrzegawczości przy rozpoznawaniu różnych regularności w otaczającym nas świecie. Dziś dzieci w praktyce, dzięki kilku prostym zabawom, poznają, czym jest oś symetrii.

Cele główne:

  • kształtowanie umiejętności matematycznych,
  • utrwalanie znajomości kształtów figur geometrycznych,
  • dostrzeganie osi symetrii w obiektach i figurach geometrycznych,
  • działania praktyczne o charakterze matematycznym z lusterkiem,
  • konstruowanie obrazów złożonych z kropek oraz linii.

Cele szczegółowe:

  • rozwiązywanie zadań matematycznych,
  • dostrzeganie obrazów matematycznych,
  • odwzorowywanie ułożenia kropek i linii, 
  • cięcie nożyczkami obrazków symetrycznych,
  • korzystanie z lusterka jako środka dydaktycznego,
  • dostrzeganie odbicia lustrzanego.

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • grupowa,
  • zbiorowa.

Materiały dydaktyczne:

  • prostokątne lusterka, nożyczki, karty pracy, przecięte na pół figury, sylwety różnych przedmiotów, linijki, memory niesymetryczne, pisaki, kredki.

Lustereczko, powiedz przecie… Matematyka ukryta w odbiciu