Nadeszła pora na działania matematyczne i trening spostrzegawczości przy rozpoznawaniu różnych regularności w otaczającym nas świecie. Dziś dzieci w praktyce, dzięki kilku prostym zabawom, poznają, czym jest oś symetrii.
Cele główne:
- kształtowanie umiejętności matematycznych,
- utrwalanie znajomości kształtów figur geometrycznych,
- dostrzeganie osi symetrii w obiektach i figurach geometrycznych,
- działania praktyczne o charakterze matematycznym z lusterkiem,
- konstruowanie obrazów złożonych z kropek oraz linii.
Cele szczegółowe:
- rozwiązywanie zadań matematycznych,
- dostrzeganie obrazów matematycznych,
- odwzorowywanie ułożenia kropek i linii,
- cięcie nożyczkami obrazków symetrycznych,
- korzystanie z lusterka jako środka dydaktycznego,
- dostrzeganie odbicia lustrzanego.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa.
Materiały dydaktyczne:
- prostokątne lusterka, nożyczki, karty pracy, przecięte na pół figury, sylwety różnych przedmiotów, linijki, memory niesymetryczne, pisaki, kredki.