Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Z pewnością każde dziecko wie, jak wygląda jojo i jak można się nim bawić. Zabawka ta znakomicie sprawdza się w ćwiczeniu motoryki małej. Zanim jednak dzieci będą mogły ją wykorzystać w praktyce, zagadka dla wszystkich.

Cele główne:

  • ćwiczenia motoryki małej,
  • poznanie zabaw oraz zabawek z różnych czasów,
  • działania manualne – kreślenie, zawijanie, odwijanie,
  • dzielenie się własnymi doświadczeniami z innymi,
  • tworzenie opisu,
  • analizowanie i wyciąganie wniosków.

Cele szczegółowe:

  • tworzenie zagadek dotyczących ulubionej zabawki,
  • prezentowanie swoich zabawek innym,
  • odgadywanie zagadki na podstawie wskazówek nauczyciela,
  • nauka posługiwania się jojo,
  • kreślenie kół w lewo,
  • nawijanie nici na szpulkę,
  • tworzenie robaczka-sprężynki z drucika kreatywnego,
  • bandażowanie zabawek,
  • odkręcanie nakrętek z butelek lub śrub, 
  • odwijanie ręczników kuchennych,
  • tworzenie pracy plastycznej z wykorzystaniem taśmy klejącej. 

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • grupowa,
  • zbiorowa.

Materiały dydaktyczne:

  • zabawki przyniesione przez dzieci z domu w pudełku, jojo dla każdego uczestnika, pięć kartonów, kolorowe flamastry, karty pracy, kolorowe nitki na szpulce, druciki kreatywne, klej na ciepło, ruchome oczy do prac kreatywnych, bandaże, pluszowe misie, ściereczki kuchenne, śruby, nakrętki, taśmy klejące, kolorowe kartki bloku technicznego.

Moja ulubiona zabawka