Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Sprawozdanie z organizowanej i udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w okresie: półrocza/roku szkolnego* .......................... w Przedszkolu nr ........
w .......................................
(wzór)
Koordynator ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej: ..........................................................
W Przedszkolu nr ......... w ......................................................... udziela się i organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, ich rodziców oraz dla nauczycieli zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1798).
Formy udzielanej pomocy w I półroczu/roku szkolnym
(niepotrzebne skreślić) Opis działań i uzyskanych efektów:
1) rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości dziecka (określenie potrzeb organizowania pomocy),
2) działania z dzieckiem zgodnie z planem udzielania pomocy,
3) uzyskane efekty – wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka,
4) sformułowanie wniosków dotyczących dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka
Zajęcia rozwijające
uzdolnienia
Liczba dzieci objętych pomocą
psychologiczno-pedagogiczną:
1) ogółem: .................................,
2) trzylatki: .................................,
3) czterolatki: .................................,
4) pięciolatki: .................................,
5) sześciolatki: .................................. Trzylatki i czterolatki
Typ zrealizowanych zajęć rozwijających uzdolnienia dziecka w zakresie:
1) rozwijania uzdolnień manualnych,
2) sprawnego układania puzzli itp.,
3) inne, np. ............................................................................................
Zrealizowane przykładowe działania zgodne z planem udzielania pomocy:
1) wycinanie dowolnych kształtów, wzorów po wyznaczonej linii,
2) kolorowanie obrazków składających się z dużych elementów,
3) inne, np. ............................................................................................
Uzyskane efekty – wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka: ................................................................................
...............................................................................................................
Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka: ..........................................................
...............................................................................................................
Pięciolatki i sześciolatki
Rodzaj prowadzonych zajęć rozwijających uzdolnienia:
1) plastyczne,
2) z elementami tańca,
3) muzyczne,
4) inne: ...................................................................................................
Zrealizowane przykładowe działania:
1) projektowanie pracy plastycznej na całej powierzchni arkusza,
2) zapoznanie z techniką malowania farbami akwarelowymi, klejowymi i plakatowymi,
3) spotkanie z profesjonalnym malarzem – poznanie kolejnych etapów powstania obrazu.
Uzyskane efekty – wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka: .................................................................................
.................................................................................................................
Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka: ..........................................................
................................................................................................................
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizowane dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Liczba dzieci objętych pomocą
psychologiczno-pedagogiczną:
1) pięciolatki:
.................................,
2) sześciolatki:
.................................. Prowadzone zajęcia specjalistyczne korekcyjno-kompensacyjne organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zrealizowano np.:
1) ćwiczenia oparte na materiale eksponowanym wzrokowo-słuchowym i na czynnościach ruchowych: odtwarzanie struktur dźwiękowych na podstawie układów przestrzennych,
2) ćwiczenia analizy i syntezy wyrazowej zdania: układanie zdań prostych do obrazków lub przedmiotów, rozwijanie zdań,
3) inne: ..................................................................................................
Uzyskane efekty pracy z dziećmi (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka):
1) pięciolatki: .........................................................................................,
2) sześciolatki: ........................................................................................
Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka:
1) pięciolatki: .........................................................................................,
2) sześciolatki: ........................................................................................
Zajęcia logopedyczne organizowane dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych
Liczba dzieci objętych pomocą
psychologiczno-pedagogiczną:
1) czterolatki:
.................................,
2) pięciolatki:
.................................,
3) sześciolatki:
.................................. Prowadzone zajęcia specjalistyczne logopedyczne organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Diagnoza poziomu rozwoju mowy oraz badania przesiewowe dokonane przez specjalistów logopedów wykazały: ..............................................
................................................................................................................
Podejmowane działania:
1) czterolatki: .........................................................................................,
2) pięciolatki: .........................................................................................,
3) sześciolatki: ........................................................................................
Uzyskane efekty pracy z dziećmi (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka):
1) czterolatki: .........................................................................................,
2) pięciolatki: .........................................................................................,
3) sześciolatki: ........................................................................................
Wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka:
1) czterolatki: .........................................................................................,
2) pięciolatki: .........................................................................................,
3) sześciolatki: ........................................................................................
Liczba zorganizowanych warsztatów, porad i konsultacji:
1) dla nauczycieli:
.................................,
2) dla rodziców:
.................................. Efekty podejmowanej działalności dla nauczycieli (wyniki ankiet ewaluacyjnych): .....................................................................................
Wnioski: .................................................................................................
Efekty podejmowanej działalności dla rodziców (wyniki ankiet ewaluacyjnych): .....................................................................................
Wnioski: .................................................................................................
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – organizuje się je dla dzieci przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym.
Liczba dzieci objętych pomocą
psychologiczno-pedagogiczną:
1) czterolatki:
.................................,
2) pięciolatki:
.................................,
3) sześciolatki:
.................................. Prowadzone zajęcia specjalistyczne organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Diagnoza poziomu rozwoju dokonana przez specjalistów wykazała:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
Rodzaj podejmowanych działań:
1) czterolatki: .........................................................................................,
2) pięciolatki: .........................................................................................,
3) sześciolatki: ........................................................................................
Uzyskane efekty pracy z dziećmi (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka):
1) czterolatki: .........................................................................................,
2) pięciolatki: .........................................................................................,
3) sześciolatki: ........................................................................................
Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka:
1) czterolatki: .........................................................................................,
2) pięciolatki: .........................................................................................,
3) sześciolatki: ........................................................................................
Inne zajęcia o charakterze terapeutycznym – organizowane dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mających problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola.
Liczba dzieci objętych pomocą
psychologiczno-pedagogiczną:
1) czterolatki:
.................................,
2) pięciolatki:
.................................,
3) sześciolatki:
.................................. Prowadzone zajęcia specjalistyczne organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Diagnoza poziomu rozwoju dokonana przez specjalistów wykazała:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
Rodzaj podejmowanych działań:
1) czterolatki: .........................................................................................,
2) pięciolatki: .........................................................................................,
3) sześciolatki: ........................................................................................
Uzyskane efekty pracy z dziećmi (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka):
1) czterolatki: .........................................................................................,
2) pięciolatki: .........................................................................................,
3) sześciolatki: .......................................................................................,
Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka:
1) czterolatki: .........................................................................................,
2) pięciolatki: .........................................................................................,
3) sześciolatki: ........................................................................................
Zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego – organizowana dla dzieci, które mogą uczęszczać do przedszkola, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć wychowania przedszkolnego wspólnie z oddziałem przedszkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Liczba dzieci objętych pomocą
psychologiczno-pedagogiczną: .................
........................................ Prowadzone zajęcia organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Diagnoza poziomu rozwoju dokonana przez specjalistów wykazała:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
Rodzaj podejmowanych działań:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
Uzyskane efekty pracy z dzieckiem (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka):
.................................................................................................................
.................................................................................................................
Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka:
.................................................................................................................
.................................................................................................................
Inne informacje:
1. Liczba wniosków nauczycieli/specjalistów i innych osób o objęcie dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w następnym semestrze/roku szkolnym w zakresie zajęć:
1) rozwijających uzdolnienia: ..................... dzieci,
2) logopedycznych: ..................... dzieci,
3) korekcyjno-kompensacyjnych: ..................... dzieci,
4) rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne: ..................... dzieci,
5) innych zajęć o charakterze terapeutycznym: ..................... dzieci,
6) zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego: ..................... dzieci.
2. Liczba wniosków nauczycieli/specjalistów o zakończenie udzielania pomocy z uzasadnieniem: Nauczyciele przedszkola korzystali w swojej pracy z programu wspomagającego pt. ...............................................................................................................
3. Zajęcia terapeutyczne odbywały się w specjalnie do tego celu przygotowanych pomieszczeniach: ........................................................................................................ Uwagi nauczycieli/specjalistów dotyczące wyposażenia gabinetów:................................................
.................................................................................................................................................
3. Listy dzieci, terminy odbytych zajęć, indywidualne plany pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ustalenia ze specjalistami i ich opinie oraz spotkania z rodzicami odnotowane są w dziennikach bieżącej pracy nauczycieli oraz w dziennikach zajęć specjalistycznych, które prowadzą specjaliści (psycholog, logopeda, nauczyciel terapeuta).
4. Rodzice dzieci potrzebujących wsparcia podpisali zgodę na prowadzenie zajęć (oświadczenia rodziców są załącznikiem do dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej).
5. Ze sprawozdań nauczycieli i specjalistów z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynika, że w miesiącu ...................... rodzice zostali poinformowani na piśmie o ustalonych dla dziecka formach, sposobach i okresach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin poszczególnych form od roku szkolnego ......................................... od przyszłego roku szkolnego (w załączeniu do dokumentacji prowadzonej pomocy).
Wnioski ogólne:
Podjęte przez nauczycieli i specjalistów działania związane z udzielaniem wychowankom pomocy psychologiczno-pedagogicznej przynoszą efekty, o czym świadczy fakt zakończenia terapii przez .............................. dzieci.
W roku szkolnym ........................................... należy opracować plany działań wspierających dla ................................. dzieci.