Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Sprawozdanie z organizowanej i udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w okresie: półrocza/roku szkolnego* .......................... w Przedszkolu nr ........ w ....................................... (wzór) Koordynator ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej: .......................................................... W Przedszkolu nr ......... w ......................................................... udziela się i organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, ich rodziców oraz dla nauczycieli zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1798). Formy udzielanej pomocy w I półroczu/roku szkolnym (niepotrzebne skreślić) Opis działań i uzyskanych efektów: 1) rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości dziecka (określenie potrzeb organizowania pomocy), 2) działania z dzieckiem zgodnie z planem udzielania pomocy, 3) uzyskane efekty – wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka, 4) sformułowanie wniosków dotyczących dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka Zajęcia rozwijające uzdolnienia Liczba dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną: 1) ogółem: ................................., 2) trzylatki: ................................., 3) czterolatki: ................................., 4) pięciolatki: ................................., 5) sześciolatki: .................................. Trzylatki i czterolatki Typ zrealizowanych zajęć rozwijających uzdolnienia dziecka w zakresie: 1) rozwijania uzdolnień manualnych, 2) sprawnego układania puzzli itp., 3) inne, np. ............................................................................................ Zrealizowane przykładowe działania zgodne z planem udzielania pomocy: 1) wycinanie dowolnych kształtów, wzorów po wyznaczonej linii, 2) kolorowanie obrazków składających się z dużych elementów, 3) inne, np. ............................................................................................ Uzyskane efekty – wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka: ................................................................................ ............................................................................................................... Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka: .......................................................... ............................................................................................................... Pięciolatki i sześciolatki Rodzaj prowadzonych zajęć rozwijających uzdolnienia: 1) plastyczne, 2) z elementami tańca, 3) muzyczne, 4) inne: ................................................................................................... Zrealizowane przykładowe działania: 1) projektowanie pracy plastycznej na całej powierzchni arkusza, 2) zapoznanie z techniką malowania farbami akwarelowymi, klejowymi i plakatowymi, 3) spotkanie z profesjonalnym malarzem – poznanie kolejnych etapów powstania obrazu. Uzyskane efekty – wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka: ................................................................................. ................................................................................................................. Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka: .......................................................... ................................................................................................................ Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizowane dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym specyficznymi trudnościami w uczeniu się Liczba dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną: 1) pięciolatki: ................................., 2) sześciolatki: .................................. Prowadzone zajęcia specjalistyczne korekcyjno-kompensacyjne organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zrealizowano np.: 1) ćwiczenia oparte na materiale eksponowanym wzrokowo-słuchowym i na czynnościach ruchowych: odtwarzanie struktur dźwiękowych na podstawie układów przestrzennych, 2) ćwiczenia analizy i syntezy wyrazowej zdania: układanie zdań prostych do obrazków lub przedmiotów, rozwijanie zdań, 3) inne: .................................................................................................. Uzyskane efekty pracy z dziećmi (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka): 1) pięciolatki: ........................................................................................., 2) sześciolatki: ........................................................................................ Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka: 1) pięciolatki: ........................................................................................., 2) sześciolatki: ........................................................................................ Zajęcia logopedyczne organizowane dla dzieci z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych Liczba dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną: 1) czterolatki: ................................., 2) pięciolatki: ................................., 3) sześciolatki: .................................. Prowadzone zajęcia specjalistyczne logopedyczne organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Diagnoza poziomu rozwoju mowy oraz badania przesiewowe dokonane przez specjalistów logopedów wykazały: .............................................. ................................................................................................................ Podejmowane działania: 1) czterolatki: ........................................................................................., 2) pięciolatki: ........................................................................................., 3) sześciolatki: ........................................................................................ Uzyskane efekty pracy z dziećmi (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka): 1) czterolatki: ........................................................................................., 2) pięciolatki: ........................................................................................., 3) sześciolatki: ........................................................................................ Wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka: 1) czterolatki: ........................................................................................., 2) pięciolatki: ........................................................................................., 3) sześciolatki: ........................................................................................ Liczba zorganizowanych warsztatów, porad i konsultacji: 1) dla nauczycieli: ................................., 2) dla rodziców: .................................. Efekty podejmowanej działalności dla nauczycieli (wyniki ankiet ewaluacyjnych): ..................................................................................... Wnioski: ................................................................................................. Efekty podejmowanej działalności dla rodziców (wyniki ankiet ewaluacyjnych): ..................................................................................... Wnioski: ................................................................................................. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – organizuje się je dla dzieci przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym. Liczba dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną: 1) czterolatki: ................................., 2) pięciolatki: ................................., 3) sześciolatki: .................................. Prowadzone zajęcia specjalistyczne organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Diagnoza poziomu rozwoju dokonana przez specjalistów wykazała: ................................................................................................................. ................................................................................................................. Rodzaj podejmowanych działań: 1) czterolatki: ........................................................................................., 2) pięciolatki: ........................................................................................., 3) sześciolatki: ........................................................................................ Uzyskane efekty pracy z dziećmi (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka): 1) czterolatki: ........................................................................................., 2) pięciolatki: ........................................................................................., 3) sześciolatki: ........................................................................................ Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka: 1) czterolatki: ........................................................................................., 2) pięciolatki: ........................................................................................., 3) sześciolatki: ........................................................................................ Inne zajęcia o charakterze terapeutycznym – organizowane dla dzieci z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mających problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola. Liczba dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną: 1) czterolatki: ................................., 2) pięciolatki: ................................., 3) sześciolatki: .................................. Prowadzone zajęcia specjalistyczne organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Diagnoza poziomu rozwoju dokonana przez specjalistów wykazała: ................................................................................................................. ................................................................................................................. Rodzaj podejmowanych działań: 1) czterolatki: ........................................................................................., 2) pięciolatki: ........................................................................................., 3) sześciolatki: ........................................................................................ Uzyskane efekty pracy z dziećmi (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka): 1) czterolatki: ........................................................................................., 2) pięciolatki: ........................................................................................., 3) sześciolatki: ......................................................................................., Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka: 1) czterolatki: ........................................................................................., 2) pięciolatki: ........................................................................................., 3) sześciolatki: ........................................................................................ Zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego – organizowana dla dzieci, które mogą uczęszczać do przedszkola, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć wychowania przedszkolnego wspólnie z oddziałem przedszkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych. Liczba dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną: ................. ........................................ Prowadzone zajęcia organizowane były zgodnie z planem udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Diagnoza poziomu rozwoju dokonana przez specjalistów wykazała: ................................................................................................................. ................................................................................................................. Rodzaj podejmowanych działań: ................................................................................................................. ................................................................................................................. Uzyskane efekty pracy z dzieckiem (wpływ podejmowanych działań na osiągnięcia rozwojowe dziecka): ................................................................................................................. ................................................................................................................. Sformułowane wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania dziecka: ................................................................................................................. ................................................................................................................. Inne informacje: 1. Liczba wniosków nauczycieli/specjalistów i innych osób o objęcie dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w następnym semestrze/roku szkolnym w zakresie zajęć: 1) rozwijających uzdolnienia: ..................... dzieci, 2) logopedycznych: ..................... dzieci, 3) korekcyjno-kompensacyjnych: ..................... dzieci, 4) rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne: ..................... dzieci, 5) innych zajęć o charakterze terapeutycznym: ..................... dzieci, 6) zindywidualizowanej ścieżki realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego: ..................... dzieci. 2. Liczba wniosków nauczycieli/specjalistów o zakończenie udzielania pomocy z uzasadnieniem: Nauczyciele przedszkola korzystali w swojej pracy z programu wspomagającego pt. ............................................................................................................... 3. Zajęcia terapeutyczne odbywały się w specjalnie do tego celu przygotowanych pomieszczeniach: ........................................................................................................ Uwagi nauczycieli/specjalistów dotyczące wyposażenia gabinetów:................................................ ................................................................................................................................................. 3. Listy dzieci, terminy odbytych zajęć, indywidualne plany pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ustalenia ze specjalistami i ich opinie oraz spotkania z rodzicami odnotowane są w dziennikach bieżącej pracy nauczycieli oraz w dziennikach zajęć specjalistycznych, które prowadzą specjaliści (psycholog, logopeda, nauczyciel terapeuta). 4. Rodzice dzieci potrzebujących wsparcia podpisali zgodę na prowadzenie zajęć (oświadczenia rodziców są załącznikiem do dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej). 5. Ze sprawozdań nauczycieli i specjalistów z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynika, że w miesiącu ...................... rodzice zostali poinformowani na piśmie o ustalonych dla dziecka formach, sposobach i okresach udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiarze godzin poszczególnych form od roku szkolnego ......................................... od przyszłego roku szkolnego (w załączeniu do dokumentacji prowadzonej pomocy). Wnioski ogólne: Podjęte przez nauczycieli i specjalistów działania związane z udzielaniem wychowankom pomocy psychologiczno-pedagogicznej przynoszą efekty, o czym świadczy fakt zakończenia terapii przez .............................. dzieci. W roku szkolnym ........................................... należy opracować plany działań wspierających dla ................................. dzieci.