Przedszkolaki zostają zaproszone do krótkich gier matematycznych z wykorzystaniem kostki. Stwarza to okazję do wspólnych drużynowych wyzwań, gdzie nie rywalizacja jest istotna, lecz wspólna dobra zabawa. Dzięki rozrywkom intelektualnym z kostką do gry przedszkolaki trenują przeliczanie i utrwalają sobie wygląd cyfr. Graficzny zapis liczb będzie im w końcu towarzyszyć przez kolejne lata nauki.
Cele główne:
- trenowanie umiejętności przeliczania,
- postępowanie według wyznaczonych reguł gry,
- czekanie na swoją kolej,
- współdziałanie – minimalizowanie zachowań rywalizacyjnych,
- rozpoznawanie cyfr od 1 do 6.
Cele szczegółowe:
- przeliczanie elementów,
- granie w gry matematyczne,
- liczenie do… (jak największej liczby),
- tworzenie własnych wersji gier matematycznych,
- trenowanie uważności,
- przyporządkowywanie cyfry do liczby elementów,
- wspólna zabawa ponad rywalizowanie,
- poznanie sposobów na utrwalanie wiadomości z zakresu matematyki,
- segregowanie elementów po 10.
Formy pracy:
- indywidualna,
- zbiorowa.
Materiały dydaktyczne:
- karty pracy, kredki, kostki do gry, pudełka, patyczki białe oraz kolorowe, przedstawienie cyfr w formie graficznej (kropki), papierowe monety.
Drabina
Dzieci otrzymują kartę pracy (zob. załącznik nr 1