Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Zabawy rysunkowe czy – szerzej – zajęcia plastyczne mogą stanowić znakomitą okazję do tego, aby doskonalić u dzieci ich kompetencje matematyczne. Wystarczy do tego zaledwie odrobina wyobraźni…

Cele główne:

  • trenowanie umiejętności przeliczania,
  • wprowadzenie do dodawania, 
  • zapoznanie z formułą „o jeden więcej”,
  • rozwijanie motoryki małej,
  • ćwiczenia wymagające uważności i koordynacji oko-ręka. 

Cele szczegółowe:

  • przeliczanie elementów,
  • poszerzanie zbiorów o jeden element,
  • dorysowywanie linii,
  • orientowanie się na kartce (prawa/lewa strona), 
  • dzielenie koła na części,
  • wykonywanie świeczek z plasteliny,
  • łączenie punktów,
  • prowadzenie elementów za pomocą linii do wskazanego zbioru,
  • obrysowywanie konturów wskazaną liczbę razy,
  • rozpoznawanie cyfr na podstawie tablicy informacyjnej,
  • odpowiadanie na pytania nauczyciela. 

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • zbiorowa.

Materiały dydaktyczne:

  • karty pracy, ołówki, kredki, plastelina, linijki.

Dzieci wraz z nauczycielem będą uczestniczyć w kilku prostych zabawach, które z jednej strony aktywują w nich konieczność przeliczania różnych elementów, a z drugiej wymagają kreślenia. Przed przedszkolakami znajduje się pięć wyzwań z pozoru niemających zbyt wiele wspólnego z matematyką, które z pewnością porwą najmłodszych do działania i pozwolą dodatkowo na chwile wesołej rysunkowej kreatywności.

Ile włosów na głowie

Dzieci otrzymują kartę pracy (zob. załącznik nr 1