Obchodzony w kwietniu Światowy Dzień Scrabble to doskonała okazja do tego, aby pobawić się z dziećmi literkami, kształtując i doskonaląc ich umiejętności językowe. Rozmaite zabawy językowe, zaplanowane w tym scenariuszu, z pewnością okażą się źródłem wielu interesujących edukacyjnych wyzwań.
Cele główne:
- kształtowanie zainteresowania literaturą,
- poznawanie liter drukowanych i ich wyglądu,
- utrwalanie brzmienia głosek,
- analiza i synteza wzrokowa wyrazów,
- działania zespołowe,
- twórcze projektowanie i prezentowanie własnych pomysłów,
- rozwijanie wyobraźni.
Cele szczegółowe:
- rozpoznawanie liter drukowanych,
- słuchanie wiersza – odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu,
- wskazywanie miejsc, w których występują różne napisy,
- poszukiwanie przedmiotów, których nazwa rozpoczyna się na wskazaną literę,
- budowanie krótkich wyrazów z liter – inspirowanie się rysunkiem,
- wskazywanie litery początkowej,
- rozpoznawanie tych samym symboli graficznych,
- odwzorowywanie wyrazów za pomocą kostek ze scrabbli,
- projektowanie własnego pudełka do gry.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa.
Materiały dydaktyczne:
- wiersz Abecadło Juliana Tuwima, karty dydaktyczne – litery + alfabet, kartoniki przedstawiające litery, obrazki nawiązujące do prostych słów, gry Scrabble Junior, gra w bingo wyrazowe, karty pracy, krótkie wyrazy napisane dużą czcionką, pastele, tekturowe pudełka, drukowane litery naklejone na sztywny karton.


