Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz wywiadu z nauczycielem przedszkola – realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Podstawa prawna:
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie podstawy wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.).
1. Czy w minionym półroczu/roku szkolnym podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana była rytmicznie (zgodnie z dopuszczonymi do użytku programami wychowania przedszkolnego)?
Tak
Nie
……………………………………………………………………………………………….
Jeżeli nie, jakie wystąpiły okoliczności, które spowodowały opóźnienia w rytmicznej realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego?
W jaki sposób planuje Pani wyeliminować nieprawidłowości?
2. Proszę zaznaczyć, które z opisanych warunków i sposobów realizacji stosuje Pani w codziennej pracy z dziećmi?
1) Pracuję z dziećmi zgodnie z grupowym rytmem dnia, opracowanym na podstawie ramowego rozkładu dnia. Ramowy rozkład dnia uwzględnia funkcję opiekuńczą, wychowawcza i dydaktyczną.
Tak
Nie
Jeśli nie to dlaczego?
2) Wyznaczyłam w sali zajęć miejsce dla dzieci przeznaczone na wypoczynek, (wyposażone np: w leżak, materac, matę lub poduszkę).
Tak
Nie
Jeśli nie to dlaczego?
3) Organizuję w sali zajęć czasowe kąciki związane z realizowaną tematyką. Jakie? Proszę wymienić zorganizowane w minionym miesiącu.
4) Zorganizowałam w sali zajęć stałe kąciki zainteresowań. Jakie? Proszę wymienić.
5) Zaznajamiam dzieci z zasadami bezpiecznej zabawy w sali, potwierdzone wpisami do dziennika zajęć.
3. Realizuję podstawę programową wychowania przedszkolnego, organizując zajęcia kierowane i niekierowane oraz umożliwiając dzieciom podejmowanie samodzielnych zabaw.
Tak
Nie
Proszę wymienić, jakie formy i rodzaje samodzielnych zabaw są najchętniej podejmowane przez dzieci w grupie?
4. Zapewniam dzieciom codzienny pobyt na świeżym powietrzu.
Tak
Nie
Jeśli nie to dlaczego?
5. Przy organizowaniu zajęć biorę pod uwagę typowe dla wieku dziecięcego potrzeby rozwojowe, takie jak np.:
6. Umożliwiam dzieciom podejmowanie czynności użytecznych, takich jak prace porządkowe po posiłkach czy zabawie.
Tak
Nie
7. Przestrzeń w sali zajęć zagospodarowałam w sposób dostosowany do potrzeb dzieci. Pozwala np. na prowadzenia eksperymentów ........................................................................
8. Do nabywania umiejętności szkolnych: czytania, pisania, liczenia, wykorzystuję zabawy takie jak np.:
9. Systematycznie informuję rodziców o postępach w rozwoju dziecka.
Tak
Nie
10. Współpracuję z rodzicami w realizacji programu wychowania przedszkolnego.
Tak
Nie
W roku szkolnym 2024/2025 realizuję program ....................................................................
11. Umożliwiam dzieciom korzystanie z zabawek bez nieuzasadnionych ograniczeń czasowych.
Tak
Nie
12. Realizuję zadania, podczas których dzieci uczą się prawidłowego i zdrowego spożywania posiłków. Daję im możliwość wyboru potraw i ich komponowania.
Tak
Nie
W jaki sposób?
Uwagi po wywiadzie
Wnioski:
Zalecenia:
(podpis nauczyciela) (podpis dyrektora)