Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz wywiadu z nauczycielem przedszkola – realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego Podstawa prawna: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie podstawy wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.). 1. Czy w minionym półroczu/roku szkolnym podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana była rytmicznie (zgodnie z dopuszczonymi do użytku programami wychowania przedszkolnego)?  Tak  Nie ………………………………………………………………………………………………. Jeżeli nie, jakie wystąpiły okoliczności, które spowodowały opóźnienia w rytmicznej realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego? W jaki sposób planuje Pani wyeliminować nieprawidłowości? 2. Proszę zaznaczyć, które z opisanych warunków i sposobów realizacji stosuje Pani w codziennej pracy z dziećmi? 1) Pracuję z dziećmi zgodnie z grupowym rytmem dnia, opracowanym na podstawie ramowego rozkładu dnia. Ramowy rozkład dnia uwzględnia funkcję opiekuńczą, wychowawcza i dydaktyczną.  Tak  Nie Jeśli nie to dlaczego? 2) Wyznaczyłam w sali zajęć miejsce dla dzieci przeznaczone na wypoczynek, (wyposażone np: w leżak, materac, matę lub poduszkę).  Tak  Nie Jeśli nie to dlaczego? 3) Organizuję w sali zajęć czasowe kąciki związane z realizowaną tematyką. Jakie? Proszę wymienić zorganizowane w minionym miesiącu. 4) Zorganizowałam w sali zajęć stałe kąciki zainteresowań. Jakie? Proszę wymienić. 5) Zaznajamiam dzieci z zasadami bezpiecznej zabawy w sali, potwierdzone wpisami do dziennika zajęć. 3. Realizuję podstawę programową wychowania przedszkolnego, organizując zajęcia kierowane i niekierowane oraz umożliwiając dzieciom podejmowanie samodzielnych zabaw.  Tak  Nie Proszę wymienić, jakie formy i rodzaje samodzielnych zabaw są najchętniej podejmowane przez dzieci w grupie? 4. Zapewniam dzieciom codzienny pobyt na świeżym powietrzu.  Tak  Nie Jeśli nie to dlaczego? 5. Przy organizowaniu zajęć biorę pod uwagę typowe dla wieku dziecięcego potrzeby rozwojowe, takie jak np.: 6. Umożliwiam dzieciom podejmowanie czynności użytecznych, takich jak prace porządkowe po posiłkach czy zabawie.  Tak  Nie 7. Przestrzeń w sali zajęć zagospodarowałam w sposób dostosowany do potrzeb dzieci. Pozwala np. na prowadzenia eksperymentów ........................................................................ 8. Do nabywania umiejętności szkolnych: czytania, pisania, liczenia, wykorzystuję zabawy takie jak np.: 9. Systematycznie informuję rodziców o postępach w rozwoju dziecka.  Tak  Nie 10. Współpracuję z rodzicami w realizacji programu wychowania przedszkolnego.  Tak  Nie W roku szkolnym 2024/2025 realizuję program .................................................................... 11. Umożliwiam dzieciom korzystanie z zabawek bez nieuzasadnionych ograniczeń czasowych.  Tak  Nie 12. Realizuję zadania, podczas których dzieci uczą się prawidłowego i zdrowego spożywania posiłków. Daję im możliwość wyboru potraw i ich komponowania.  Tak  Nie W jaki sposób? Uwagi po wywiadzie Wnioski: Zalecenia: (podpis nauczyciela) (podpis dyrektora)