Cele główne:
- utrwalenie znajomości podstawowych figur geometrycznych,
- klasyfikowanie oraz segregowanie przedmiotów,
- przeliczanie elementów – liczenie do 10.,
- szeregowanie obiektów od najmniejszego do największego,
- ćwiczenia koordynacji oko/ręka – zadania manualne,
- korzystanie z materiału źródłowego – karta pracy.
Cele szczegółowe:
- oglądanie ozdób świątecznych,
- poszukiwanie figur ukrytych w dekoracjach,
- przeliczanie bombek danego rodzaju,
- słuchanie opowieści nauczyciela o czterech podstawowych figurach geometrycznych,
- podziwianie kształtów umieszczonych na kartce papieru,
- projektowanie własnej bombki,
- wykrawanie pierników,
- klasyfikowanie ciastek ze względu na kształt i ich przeliczanie,
- ozdabianie wypieków z wykorzystaniem wiedzy o figurach geometrycznych,
- wskazywanie najmniejszej i największej ozdoby świątecznej,
- układanie dekoracji od elementu najmniejszego do największego,
- łączenie gwiazd w pary, przeliczanie, szukanie informacji w źródle – karta pracy,
- tworzenie świątecznego obrazka z figur geometrycznych.
Formy pracy:
- indywidualna,
- zbiorowa,
- grupowa
Materiały dydaktyczne:
- karton ze świątecznymi dekoracjami w kształcie podstawowych figur geometrycznych, świerk/sosna, szablony figur geometrycznych 2D, kartki z obrysem jednej z czterech figur, kredki i brokatowe pisaki, wykrojniki do ciastek, przybory do ozdabiania pierniczków, dowolne dekoracje bożonarodzeniowe, linijka, miara, figury geometryczne wycięte z tektury o barwach kojarzonych ze świętami.