Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Cele główne:

  • zbieranie doświadczeń wielozmysłowych: smak, węch, wzrok, 
  • obserwowanie najbliższego otoczenia,
  • malowanie różnymi technikami,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej – kreatywność,
  • rozpoznawanie zapachów.

Cele szczegółowe:

  • zapoznanie się z informacjami na temat herbaty,
  • poznanie różnych rodzajów herbat oraz barw naparów, 
  • smakowanie herbaty,
  • malowanie za pomocą torebki herbaty,
  • obserwowanie herbaty kwitnącej,
  • poznanie różnych dodatków do herbaty – rozpoznawanie ich zapachu i smaku,
  • tworzenie projektu własnej herbatki, 
  • proponowanie dodatków do herbaty Świętego Mikołaja,
  • poznanie, jakie znaczenie ma nawadnianie organizmu,
  • wymienianie różnych rodzajów napojów,
  • tworzenie zimowych/świątecznych życzeń.

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • zbiorowa.

Materiały dydaktyczne:

  • dary lasu, gałązki świerku/sosny, produkty spożywcze kojarzone ze świętami, pudełko, różne rodzaje herbat: czerwona, czarna, zielona, żółta, niebieska; imbryczki, herbata kwitnąca, dodatki do herbaty: miód, owoce suszone lub świeże, cynamon, goździki; torebki herbaty, papierowy, biały obrus, brokat, modelina, bibuła, klej, kubeczki. 

Przebieg zajęć

Aromaty zimy

Przed nami niezwykły, zimowy temat. Gdy świat otula biała kołdra śniegu, chętniej spoglądamy za okno na zmieniający się krajobraz. Zachwycają nas uroki przyrody, ciekawi czystość panująca wokół. Podczas tych zajęć spróbujemy uruchomić zmysł inny niż wzrok. Nie tylko oczy powinny angażować się w przedszkolne odkrycia. Nasze nosy zmęczone są już szczypiącym mrozem, pora zatem na kilka poleceń wprawiających w ruch zmysł węchu.