Cele główne:
- klasyfikowanie oraz segregowanie obiektów,
- przeliczanie elementów,
- tworzenie zbiorów,
- szeregowanie przedmiotów od największego do najmniejszego i odwrotnie.
Cele szczegółowe:
- proponowanie, co może znajdować się we wskazanym kartonie,
- określanie barw i przeliczanie wstążek we wskazanym kolorze,
- segregowanie guzików ze względu na ich wielkość,
- liczenie do... – praktyczne przeliczanie elementów (duże liczby),
- nawlekanie guzików,
- rozwiązywanie prostych zadań tekstowych,
- zliczanie obiektów – dostrzeganie tych samych figur,
- tworzenie zbiorów – wybór kartoników ze względu na podaną cechę,
- rozdzielanie patyczków matematycznych ze względu na kolor,
- szeregowanie bombek, foremek do wycinania pierników i pudełek pod względem wielkości.
Formy pracy:
- indywidualna,
- zbiorowa.
Materiały dydaktyczne:
- pięć pudełek/kartonów, taśma klejąca, kolorowe wstążki, guziki, sznurówki, karta pracy, tekturowe kartoniki o zimowej tematyce, wstążka, patyczki matematyczne, bombki, foremki do pierników (wykrojniki), świąteczna piosenka, magnetofon.