Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Scenariusz zajęć doskonalących umiejętność dodawania i odejmowania dla klas I–III „Matematyczne andrzejki” Cele główne: • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, • doskonalenie pamięci wzrokowej i słuchowej, • usprawnianie zapamiętywania sekwencji ruchowych, • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, • doskonalenie umiejętności wypowiadania się. Cele operacyjne Dziecko: • poprawnie dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100, • słucha w skupieniu wypowiedzi innych uczniów, • powtarza sekwencję ruchową. Lp. Aktywność Opis Cel Potrzebne materiały 1. Wprowadzenie Nauczyciel zapoznaje uczniów z andrzejkami. Opowiada o tradycji wróżenia. Uczniowie wymieniają znane im wróżby. Nauczyciel wyjaśnia, że we wróżbach ważną rolę odgrywają liczby Zaciekawienie uczniów tematem Załącznik nr 1. Andrzejki 2. Magiczna liczba 7 – piosenka Uczniowie powtarzają za nauczycielem układ taneczny do piosenki Magiczna liczba 7 • Doskonalenie pamięci wzrokowej i słuchowej, • naśladowanie i zapamiętywanie sekwencji ruchowych Nagranie piosenki Magiczna liczba 7, np. na YouTubie 3. Kostki Każdy uczeń otrzymuje po dwie kostki. Rzuca nimi, oblicza wynik i zapisuje wszystko w zeszycie. Nauczyciel za pomocą zabawy „Ence pence, w której ręce?” ustala, czy uczniowie dodają, czy odejmują • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, • rozwijanie koncentracji wzrokowej Po dwie kostki dla każdego ucznia 4. Andrzejkowa wróżba Uczniowie zapisują w zeszytach swoje imię drukowanymi literami. Obliczają swoją magiczną liczbę (od 1 do 9) według podanego klucza i otrzymują od nauczyciela wróżbę z nią związaną. Uczniowie głośno odczytują wróżbę i wykonują zawarte w niej zadanie • Doskonalenie umiejętności dodawania, • doskonalenie techniki czytania, • integracja grupy • Załącznik nr 2. Twoja magiczna liczba • Załącznik nr 3. Wróżby 5. Podsumowanie Uczniowie dzielą się wrażeniami po zajęciach. Oceniają swój poziom umiejętności dodawania i odejmowania w skali od 1 do 10 • Nauka autorefleksji i wypowiadania się na forum grupy, • doskonalenie uważnego słuchania ---- Opracowała: Marta Skrzypczak-Wojtanek, terapeuta pedagogiczny, polonistka, terapeuta ręki, przewodnicząca oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji w Wałczu. Pracuje w szkole podstawowej i przedszkolu, prowadzi prywatny gabinet terapii pedagogicznej „Trzy linie”