Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Cele główne:

  • wprowadzenie liczebników porządkowych,
  • segregowanie obiektów,
  • przeliczanie do ośmiu,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • zapoznanie z wyglądem cyfry osiem.

Cele szczegółowe:

  • znajdowanie skarbów w sieci rybackiej,
  • przeliczanie obiektów oraz liczmanów,
  • klasyfikowanie liczmanów ze względu na rodzaj,
  • wskazywanie odpowiednich liczmanów,
  • wskazywanie przedmiotu, który odpowiada danemu liczebnikowi porządkowemu,
  • wypełnianie instrukcji matematycznej – uważne słuchanie,
  • przyklejanie obiektów do wskazanego ramienia ośmiornicy,
  • podawanie skojarzeń związanych z wyglądem cyfry osiem, 
  • liczenie oklasków – oklaskiwanie siebie i innych.

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • zbiorowa.

Materiały dydaktyczne:

  • nadmorskie przedmioty: muszla, wodorosty, rybka, kotwica, bursztyn, kamień, krab oraz mewie pióro, sieć rybacka; pudełka po butach, tekturki, liczmany z nadmorskimi symbolami, klej, karty pracy.

Przebieg zajęć

W tęsknocie za wakacjami – matematyka na wesoło

Gdy za oknem wiatr i zawierucha, przychodzi czas na trochę ciepłych wspomnień. Nauczyciel, nawiązując do wakacyjnych przygód, zaprasza najmłodszych do zabaw matematycznych. W ich tle pojawią się różne nawiązania do morza i oceanu. Po miłym przywitaniu prowadzący rozkłada przed dziećmi dużą sieć rybacką. Okazuje się, że pomiędzy jej oczka wplątało się kilka niezwykłych morskich skarbów: muszla, wodorosty, rybka, kotwica, bursztyn, kamień, krab oraz mewie pióro. Kto by pomyślał, że w zimny październikowy poranek najmłodsi będą mogli oglądać tyle pięknych skarbów. Warto je zatem policzyć! Wychowawca wraz z podopiecznymi dokonuje rachunków. W sali znaleziono aż osiem nadmorskich niespodzianek. Czy to przypadek? Nie, gdyż właśnie ósemka będzie dziś wyznaczać kierunek naszych działań.

Porządek w wakacyjnych pamiątkach – zabawa z liczmanami